lördag 15 mars 2014

Pyssel, dans och friskis på schemat!

Mina thaitema de senaste två veckorna har hållit sig på hemmaplan, i pysslets tecken, vilket då inte tillhör min starkaste sida :) Först så var det smycken och inte skulle jag ha någon med mig heller utan jag skulle göra dem själv, bara med hjälp av några prototyper. Men som tur var var det ett par elever som hade gjort det förut så vi slog våra kloka huvuden ihop och det blev riktigt bra och fina smycken. Det roligaste var att det var jag som tyckte det var roligast och satt kvar och fortsatte när alla eleverna gått :)





 Denna vecka var det dags för nytt pyssel, vika blommor av blad (bananblad tror jag). Här hade jag däremot en thailändsk kvinna till hjälp. Hon började att visa mig så att vi tillsammans kunde visa eleverna, men som sagt inte min starka sida så flera av eleverna lärde sig före mig. Men så fina rosor det blev. Här i Thailand är det många som gör dessa blommor och lägger in för att det ska lukta lite godare, många städerskor till exempel... :) Eleverna gjorde en hel bukett var och de blev så nöjda över sina fina buketter :)







Denna vecka har vi också haft dans på idrotten, man får ju passa på när dansläraren besöker ön :) Som sagt i måndags hade Johanna showdans med dem och i onsdags var det dags för street :) Det var jätteroligt, men förstås väldigt varmt, just nu är det väldigt varmt här så idrottstimmarna ute är riktigt tuffa :) Men efter passen blev det ett dopp i poolen :)
















Så här kan det se ut på Sanuk, alltid lika roligt. Det är mycket som händer och sker både på jobbet och när man kommer hem. På tisdagar har vi förmånen att få gå på Friskis nere vid strandkanten, helt underbart, trots att svetten lackar något kopiöst så är det en helt otrolig känsla att stå och gympa vid strandkanten och se ut över havet som glittrar och solen som är på nedgång :) Marie Mierits som jobbar hos oss är friskisledare och håller både oss och alla som vill igång, hennes som har också varit här och kört.När jag kom hem satt Johanna o Nicke och väntade på solnedgången :)

 Jag och mina hurtiga kollegor :)









Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...