söndag 9 mars 2014

Avsked och besök samma vecka!

Tiden bara rusar iväg och jag försöker njuta av varje sekund. I veckan åkte min fina vän Anna (från Kisa) hem. Vi har umgåtts mycket här och givetvis känns det sorgligt och tomt. Men vi kommer att träffas när vi kommer hem :) En vän för livet!! Vi var alla fall iväg och hade det mysig på återigen en ny strand som heter BeeBee, där satt man och åt i små kojor, men till vår förvåning brast vår :( så vi avslutade i alla fall vid ett bord :)




 Men jag behövde inte vara ledsen länge för i torsdags anlände Nicke o Johanna, så himla mysigt :) Första eftermiddagen satt vi och bara myste på stranden till solnedgången och sedan tog vi rosé, ost o kex på min balkong och avslutade med att åkte vi in till Saladan och åt och shoppade lite :)





 Denna helg har det varit Lanta Lanta festival här på ön, vilken är den största folkfesten på året, alla åker till Old Town för att gå. t.o.m så stänger flera sina affärer och restauranger för att åka dit. Så givetvis var vi ju också tvungna att kolla läget så vi tog en tuk-tuk på fredagskvällen. Det var fullt av marknader, mycket hantverk, mat, skönhetstävlingar, uppträdande m.m.. Men vi kom ändå hem skapligt så vi avslutade kvällen på indianen, och Pas körde finalen med sin sprakande eldshow.

I väntan på vår tuk-tuk :)


 Johanna testar suschin:)
 Sedan Padh thai :)




Avslatade fredagskvällen hos indianen Pas :)




Kram till er fina bloggvänner!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...