onsdag 19 mars 2014

Avslut på hos Indianen Pas!

Fredagar är alltid lite speciella här hos oss på  Lanta, för då samlas många kollegor och elever med familjer hos indianen Pas :) Först börjar vi äta på restaurangen Bananas bredvid och sedan flyttar vi över oss till Indian för en drink eller hans otroligt goda Irish coffee... Sedan är det alltid några av våra duktiga elever som är med på Firehowen, vilket är galet och samtidigt helt fantastiskt. På vår skolgård tränar elever att poja. Det är en kedja med en tennisboll som man snurrar och gör konster med. Och så hux flux står eleverna nere på stranden och gör detta med eld. Denna fredagskväll var det två av mina elever som stod där, en på nio och en på tolv år, och då kände fröken ett stygn av både oro och stolthet :) Kvällen brukar avslutas med att Pas själv kör sin otroliga firehow, vilket så även denna kväll...:)

Kvällen bjöd på många trevligheter som dessutom var Johanna och Nickes sista kväll här. Tiden med dem här kunde inte slutat bättre än som denna kväll.. Det har varit helt fantastiskt att ha dem här och jag hade gärna velat ha dem kvar en vecka till. Men jag är så glad för tiden vi fick tillsammans, det är som sagt lite speciellt att få ha tid tillsammans här, man hinner sitta och bara prata, komma varandra närmare och Johanna fann efter bara några dagar ett lugn och hon kunde vara avslappnad och glad efter en tung höst och vinter. Hoppas hon kan bevara den känslan även hemma ett tag nu.

Finaste!!
Även vår lärarstudent Sofia lämnar oss nu!





Gunilla o jag, min fina vän!



 Mina två elever :)

Tack för fantastiska dagar med er!

Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...