måndag 17 mars 2014

Njutbar vecka med Johanna o Nicke!

Min underbara tid här på Koh Lanta börjar lida mot sitt slut. Tiden här har varit och är helt fantastisk och det bästa beslut jag någonsin tagit i hela mitt liv. Det kommer som sagt inte bli lätt att berätta om äventyret när jag kommer hem, för det är så mycket som jag har fått upplevt och så mycket känslor som inte går att beskriva. Jag har gjort en enorm personlig resa, och den kommer att bli svår att förklara för andra. Att arbeta, bo och leva på denna ö är verkligen något speciellt, det är som en magisk paradisö. Ja, det är svårt att få någon annan som inte upplevt detta att förstå. Men helt klart har ön ett lugn, där man samlar på sig ny energi, vilket har varit så bra för mig. Jag vet inte när jag kände mig avstressad sist, trots mycket att göra på jobbet periodvis.

Jag har ju haft Johanna o Nicke här hos mig på Lanta, och det var så mysigt att få lotsa runt dem på de guldkorn jag har hittat. Det blev en intensiv vecka med mycket som skulle hinnas med, men ändå kände Johanna detta lugn som jag försöker förklara. Hon var så glad och samlat massor ny energi. Det är verkligen något speciellt med ön  :)

Besöker Kantiang beach eller Same Same But Different som den också kallas :)


Favoritbaren Cheeky monkie, och kvällen till ära ett liveband :)
God mat på Koala (restaurangen vid mig)
 Tog en drink i groparna!
Relax Bay Beach
 
 

Gyros på Diecks Deli!

Underbara fredagar!
Näst sista dagen tillbringade vi på Klong Dao, min strand :) Där vi bara solade badade och njöt av att vara tillsammans. Vi avslutade med att beskåda solnedgången med en drink i groparna:)
 
 
 En drink så här på fredags eftermiddagen!
 

Kramar till er alla!

(fortsättning följer)

1 kommentar:

Mimmi sa...

Så roligt att få följa dig och dina upplevelser! Härligt att få träffa dig snart igen :) kram tills dess

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...