torsdag 10 maj 2012

Givande konferens!

Nu är jag hemkommen och redo för att bloggen igen..:) I måndagskväll åkte jag, Pernilla och Maria till Stockholm för att delta i en tvådagars konferens om Entreprenöriellt lärande... mycket spännande ord, går knappt att uttala...:) Men vilka dagar vi har haft, trots att det är mycket jobbigt att sitta stilla och lyssna på förläsare efter föreläsare när man är van att springa omkring som en skållad råtta så har det var avkoppling och nästan lite semester...:)

Vi bodde på Scandic Alvik och konferensen var bara några stationer bort med tvärbanan, och vi har klarat oss galant i storstaden. Damerna har litat på mig haha jag som har sådan stockholmsvana, eller hur... Men jag har nog mest vana av oss tre, och jag lyckades inte lotsa dem fel en ända gång...:)

Nu har vi blivit ännu klokare och ska försöka förmedla detta med entreprenörskap till våra kollegor, för i vår läroplan står det så fint att "Skolan ska stimulera elevernas kreativitet, nyfikenhet och självförtroende samt vilja till att pröva egna idéer och lösa problem. Eleverna ska få möjlighet att ta initiativ och ansvar samt utveckla sin förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Skolan ska därigenom bidra till att eleverna utvecklar ett förhållningssätt som främjar entreprenörskap".

Dessa dagar har varit mycket givande och trevliga med härliga kollegor som förgyllt tillvaron...






Kramar till er från Marie!


4 kommentarer:

Maria sa...

Tack själv kära du! Dagarna var helt fantastiska :) En lärarbrygga skulle vi ha att dricka kaffe på, så härligt!
Kram Maria

Marie sa...

Ja du Maria dessa dagar får vi leva på ett tag framöver och en sådan lärarbrygga hade verkligen inte suttit fel..:)

Anonym sa...

Villken fin ställe ni är på det värkar mysigt när du är med Pernila i 5
från: FILS TUYISHIME ERNEST

Marie sa...

Ja Fils det var mycket fint i Stockholm där Pernilla, jag och Maria var.

Vad roligt att höra ifrån dig. Hoppas att du har det bra!
Hälsningar Marie!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...