söndag 20 maj 2012

Jösses vad dessa långhelger går snabbt, hinner knappt blinka så är de över. Trots det så har det varit skönt, en helg som började lite kylslagen med hopptävling i Tuna där jag var funktionär, men som sedan har blivit varmare för var dag. Min kära sambo och jag hade premiärgrillning på vår balkong, det bästa med att inte ha grannar hihi...
Igår var vi i Solnehult och firade bästa vännen Lena som fyllt 50 år. Det var en trevlig baluns med god mat och trevliga gäster, det blev många kära återseenden av (gamla) vänner från Storebro...:)

Idag vaknade jag av regn som strilade ner och ögat nåddes av en gråmulen himmel, vad an detta, det skulle ju bli fint väder??? Men som sagt den som väntar på något gott.... för snart sprack det upp på himlen och äntligen fick vi känna av den där en efterlängtade värmen...:) Och vad gör man då? Inte badar alla fall, för Marie är en riktig badkruka och väntar ännu ett tag på första doppet, nej rider så klart...:) Idag var det nog sista gången jag red min Blom för nu vankas det snart ett föl och hon var riktigt tjock om magen nu. Men vi fick en riktigt härlig ridtur i en solgassande paddock... åh det var alldeles ljuvligt och hon gick sååå bra...:) 

Nu önskar jag er fina bloggvänner en riktigt härlig och solig vecka!!
Kramar Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...