söndag 6 maj 2012

Födelsedag ♥

Idag har vi firat minstingen i familjen... ♥Elinas 22:a födelsedag... Herregud vart tar tiden vägen??? Vi skojade idag om hennes snabba framfart i livet. Hon höll nämligen på att födas i taxin :) Jag fick börja krysta i Ankarsrum och då gasade han på den stackars taxichauffören, vattnet gick i taxin strax innan vi kom fram till BB och väl inne tog det några minuter. Så här stod det i journalen "Inkommen 13.15 född 13.17", de ni!!! Ja för 22 år sedan kom hon som sagt i rasande fart och hennes liv har fortsatt i rasande fart, hon har alltid något på gång, alltid dagarn planerade...:)

Vi firade hemma hos oss, för hennes etta är ju inte så stor. Vi bjöd på tacopaj och Elina hade bakat en jättegod godistårta till kaffet...:) En mycket fin dag med alla samlade♥.

I fredags var det begravning och idag födelsedagskalas, livet går som sagt upp och ner, där glädje och sorg blandas... Idag var vi alla glada och i fredags var vi ledsna och kära morfar och mormor har lämnat ett stort tomrum efter sig...















Nu råder det bråda dagar, imorgon har jag och en kollega utomhuspedagogik hela dagen i VOK med en fyra och en femma. Sedan bär det av hemåt och fixa till sig för att sedan ta tåget med mina fina Lgr11  kollegor till Stockholm. Där ska vi vara i två dagar på en konferens om Entreprenörskap och entreprenöriellt förhållningssätt...

Kramar till er fina bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...