torsdag 15 mars 2012

Vårtecken och Stockholm!

Nya vårtecken dyker upp varje dag, idag har vi t.e.x. ridit ute i paddocken för första gången i år...:) Så himla mysigt och skönt att slippa dammet i ridhuset... För övrigt har det ju inte varit så jättevarmt idag, inte som jag trodde enligt väderprognosen alla fall.

Vi har idag cyklat med våra elever till vår skolskog Hörestadhult och det bet rejält om kinderna måste jag säga. Som tur var så höll vi igång att arbeta med vedsågning mest hela dagen så vi höll värmen. Vi har precis påbörjat vårt arbete till kolmilan som vi tänder på våren i år 6. Vi har också haft både en engelskalektion och en Nolektion i skogen där eleverna pratade om känseln.

Nu släpper jag skola och jobb och laddar för morgondagen.... Stockholm here we come....:) Nu äntligen är det dags för Robert Gustavsson på Cirkus. Något jag bokade redan innan jul och gav Dick i julklapp och som vi inte höll på att komma iväg till för att det krockade med en spelning som Dick skulle ha samma dag. Men som tur var gick den att flytta till lördagen, så då blir det Wild Rover i Linköping, irländsk afton...:) Så nu är det dags och vi åker med våra vänner Anna och Stefan. Stefan som för övrigt har födelsedag imorgon, så det måste vi ju fira ☺....


Kramar till er fina bloggvänner

från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...