fredag 30 juli 2010

Lite nyheter förgyller tillvaron...

När det är sådant här väder blir jag så himla köpsugen, på både kläder och att fixa till med lite ny heminredning här hemma. Men samtidigt fösöker jag hålla i plånboken hmmm, har som sagt varit och fyndat på lite klänningar till både mig och till Johanna o Elina. Men sedan upptäckte jag att Hemtex hade 50 % så det blev ett parti med nya dukar, och två av dem blev jag väldigt förtjust i, svarta spetsdukar som passade väldigt bra i rummet...:) Har också idag varit på Jysk och handlat ett par svarta korgar och fått lite ordning på stora toan... Det behövs oftast inte så mycket förrän det ska kännas lite nytt...:) Sedan har jag köpt suckulenter som jag ska plantera
någon dag...


När det är sommar brukar man alltid träffa folk som man inte träffar så ofta, igår var Tilla, Anders och John här på middag. Anders och John är Dicks spelkompisar från Extremes, och idag har det spelat tillsammans på Dicks jobb, roligt för dem... Jag bjöd på kycklingfiléer, kulpotatis, potatissallad, tatziki och sallad... Till efterrätt cheesecake...

En mycket god cheesecake med apelsinsmak bjöd jag på, verkligen att rekommendera... Recept kommer jag att lägga ut på bloggen...
Anders "Ragge"

John, en söderkis vetja...:)

Nu är det fredagskväll, Dick är och firar Sigge, en annan spelkompis som fyller 50 år och jag Elina och Christopher ska vara nostalgiska och se TOP GUN♥... My favorite!!!!
Imorgon blir det teater i Kalmar, Vi åker 8 pers härifrån i Dicks jobbarbil, det ska bli så roligt så...:) SPANSKA FLUGAN here we come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoppas ni alla får en riktigt härlig helg!!!!
Kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...