torsdag 22 juli 2010

Stressad eller inte på semestern?

Idag i Vimmerby tidning stod det att de flesta människor är stressade under semestern, det är bara 17 % som är helt avstressade, som kan koppla bort jobb och allt annat som ska göras i hemmet under semestern. Och jag tillhör dem!!!!!!..:) Det är faktiskt en av fördelar med att vara lärare, att ha sitt sommarlovet, det är den enda tiden på året som jag helt kopplar bort jobbet och hinner samtidigt göra lite hemma utan att känna stress och kan faktiskt ladda batterierna och hämta inspiritation till nästa läsår...:) Jag är inte säker på att denna avkoppling skulle intas om jag bara skulle ha 4 veckor semester som var på tal att vi skulle få. Då skulle semestern varit slut nu och jag har verkligen inte laddat batterierna klart ännu. Så jag är himla glad för mitt sommarlov och vill inte ha semestertjänst......
Igår hade jag åter en sådan skön avslappnande dag ute vid bryggan. Elina var där en sväng också och så kom brorsan och Linus så det blev lite liv och rörelse också. Linus är 6 år och en fena på att simma, det är bra gjort tycker jag. Han kunde också fånga skräddare hihi...

Härligt med lite liv och rörelse vid bryggan...

Linus i full färd med att simma...

Felix hittade sig en ny kompis!

Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn.

Njut av ledigheten, om ni har någon vill säga!!
Kramar från mig!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej, jag har hunnit med att koppla av ordentligt tack vare vädret, i veckor har vi bara legat vid badstranden, toppen avkoppling, men nu är det bara jobb i huvudet...schema, och ansökningar o annat far omkring ;)

Kram!

emma sa...

hej Marie! tack för fin kommentar om bilderna på Elina :-) ja bilderna blev bra, trots 30 graders värme och fullt av blindingar..! vi får satsa på lite ridbilder i höst tror jag :-)
kram

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...