måndag 19 juli 2010

Vovve i huset!

Mycket vovve är det nu hos oss... Upp på morgonen och gå promenad, vilket jag ju i och för sig har gjort förut, men dock lite tidigare nu. Elina hade varit ute en snabbsväng och kissat med honom men när hon sen gick till jobbet kände han sig ensam och började gnälla så då fick Marie allt pillra sig upp... Idag blev det spåret en timme och sedan var faktiskt Felix helt slut. Vi åkte ut ett par timmar till bryggan och där låg han och myste i skuggan och kom ibland ut och tittade till mig. Han är så himla snäll och lydig, han fick idag syn på något och vips sprang han iväg in mot skogen, men jag ropade Felix och han vände på en femöring och kom genast tillbaka..:)

FELIX!


Igår innan Johanna begav sig till Stockholm var vi på Eken för att hälsa på mormor och morfar som nyss flyttat in där. Först blev det morfar som blev överraskad och glad. Han hade lite bekymmer med magen och var orolig för mormor som inte är på samma avdelning men annars var det nog bra. Mormor var desto piggare och blev också glad över ett besök, hon var ju ändå hemma idag som hon sa...:) Ena stunden kommer hon ihåg namn och händelser så man slår baklänges, andra stunden har hon aldrig varit tvilling eller kommer ihåg några namn och kan vimsa till det en hel del. Vi skrattade en hel del Johanna och jag när vi var hos henne och hon sa att det var bra att vi kom idag för imorgon skulle hon bort hihi... Hon undrade också var hon hade sin cykel och undrade om hon inte kunde lära sig cykla igen för då skulle hon kunna cykla till Frödinge....
Idag efter bryggan var jag en sväng i Frödala där de bodde förut, för att mamma och syskonen rensade ut lägenheten och jag fick med mig några saker från dem. Det känns alltid sorgligt att riva i andras grejer och framför allt eftersom de fortfarande finns i livet, men det finns ju ingen möjlighet att förvara på Eken och det har ändå fått med sig både möbler, lite prydnadssaker och fotografier. Huvudsaken är att dem trivs och det verkar de göra, och det känns tryggt och skönt för oss alla... Nu blir det en promenad igen, härligt det här med hund haha...:)
Var dig själv alla andra är redan upptagna!!
Kramar från Marie!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker allt ni kan skaffa er en lite Felix så det finns något att gosa med när jag kommer hem :)
/Johanna

Marie sa...

Ha ha det tycker du va!! Men det är mer att göra än att gosa...:)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...