söndag 3 september 2017

En bra födelsedagshelg!

Nu har man gått och blivit ett år äldre igen :) Fast ingenting som känns, men ändå kommer dessa dagar då man blir påmind att man fyller år, varje år :). Och jag tänker varje år att jag bara ska hoppas över det, men så när det närmar sig är det ändå trevligt att träffas. I år var vi dock en halverad familj då Johanna och Nicke inte var hemma eller brorsan med familj kunde komma... Men Elina, Tommy och barnen, mamma och Leif kom på lite mat och fika. Jag bjöd på grekiska pajer och grekisk pastasallad... Alltså en liten grekisk afton :)
Intressant med presentöppning, jag får lite hjälp :)
Så fika så klart som i år gick i hälsans tecken, raw food chokladbollar, sockerfria muffins och LCHF kladdkaka med jordgubbar och grädde :) 
Alltså mina underbara barnbarn :)
Kvällen innan min födelsedag så var vi bjudna på altanfest i Hultsfred hos Tomas och Anita Gabrielsson. Det var grillning på agendan och ett 20 tal personer intog deras stora nybyggda altan, det blev många skratt och himla trevligt hade vi det. Eftersom det inte finns någon taxi att frambringa så sov vi över och det innebar att jag vaknade min födelsedag i Hultsfred och tänkte i mitt stilla sinne att det var ju ovanligt, men kom då på att detsamma gjorde vi förra året då vi sov över på Hulingen efter en Olle Ljungström afton hi hi, Det kanske istället blir en vana :)
Nu sitter jag alla fall här i soffan och känner mig nöjd och belåten, tack min fina familj för allt och för att inte tala om min älskade sambo som överraskade mig med en Prag resa i höst :) Jag äslkar att resa och har kollat på Prag i en tid nu och Dick har varit nervös att jag ska boka :) :) Hihi, tur jag inte gjorde det, men snart kan jag stryka en sak till från min bucketlista :)


En riktigt fin helg till ända, en helg med mycket vänskap, kärlek och skratt. Jag är lyckligt lottad som har så fina människor och goa vänner runtomkring mig :) Helgen började med AW på Prime med Ann och Willy....

och vi hann även umgås med barnbarnen några timmar i lördags, vilken helg!
Så här jobbade dessa
 medan jag jobbade så här :)
Haha, så blir det alltid när jag ska stressa igång i köket, ville förbereda så mycket som möjligt, eftersom vi skulle sova över i Hultsfred, det gick bra men så såg det ut också :) :) :) Vi kom bara dryga timmen försent Hihi....

Nu laddar jag för en ny vecka, en vecka med handledarutbildning 2 dagar i Växjö, föräldramöte och läslyft och mycket mera :)
Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...