torsdag 14 september 2017

Stannar upp och njuter!

Tiden bara rusar iväg och jag vill bara stanna upp och vara i nuet... Jag vill ta vara på varje dag, varje timme, ja varje minut...:) Jag vill inte att det ska gå så fort liksom.... Jag vill uppleva, jag vill vara, jag vill umgås och ja, jag vill så mycket :) :) Nu har jag även accepterat att hösten är här och att mörkret tilltar. Det är riktigt mysigt. Så nu njuter jag av att kura ner mig med en filt i soffan och tända massor av ljus. Varje årstid har sin tjusning, det tycker även jag, trots att jag föredrar värme och sol mest av allt :)
Så här mysigt kan man ha det! :)
Nu längtar jag bara till att det slutar regna och att de där fina soliga höstdagarna dyker upp. Något jag verkligen njuter av är trädens skiftningar, att gå i skogen och se alla de vackra färgerna. Det som är så roligt är att barnbarnen också älskar att vandra i skogen, där blir de både lugna och harmoniska, riktiga små skogsmullar :)

Jag njuter av jobbet, det är så roligt att gå till A-L skolan, där är alltid en skön stämning bland alla fina och roliga kollegor och jag har så trevliga elever som nu i femman blir allt mer motiverade. Jag har också två extrauppdrag detta läsår, både handledare i läslyftet och så har jag 1 år kvar på mitt försteläraruppdrag, vilket gör mig extra motiverad att gå till jobbet varje dag. 

Jag njuter av att vara mamma och mormor. Jag är så stolt över dem alla, många saker har fallit på plats, torpet och det nybyggda huset och vi

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...