måndag 11 september 2017

Helgens torparliv!

I helgen blev det lite torparliv för oss :) Johanna och Nicke kom ner och för Johannas del blev det nog sista gången i höst för i söndags åkte hon till Hässleholm för 2 veckors repetition innan turnén av Thriller night drar igång...:) Så i lördags åkte Dick o jag ut framåt eftermiddagen och hjälpte till med allt från trädgårdsarbete, slita upp golv, förbereda till grillning till att borra upp både tavlor och gardinstänger. Men det var också väldigt avkopplande. vilket jag var i stort behov av denna helg efter två intensiva veckor. Tyvärr började det regna rätt rejält efter att jag påtat ett tag i landen, så när regnet började gå igenom kläderna så kröp jag in och satte mig framför kaminen med ett glas vin och hörde regnet smattra på altantaket och för övrigt var det helt tyst, så rogivande....
Sedan var det dags för grillning och då kom även Elina, Tommy och barnen så det blev en riktigt härlig familjekväll, vilken lycka...
Här har vi torparparet!
En riktigt mysig kväll med grillning av rådjursfilé, säkert årets sista och till efterrätt kladdkaka med grädde o jordgubbar, bakad på 80 % choklad och så klart lite lördagsgodis i skålarna :)
Harmoni <3 p="">
Lek o bus! :)
Mys:)

På söndagen åkte vi ut en sväng till för att sätta ner de sista perennerna, som Johanna fått av sin mormor. Johanna hade nu åkt till Hässleholm, men Nicke var kvar. Denna dag sken solen och det var riktigt härligt och skönt att påta i jorden.
Johannas sista projekt denna helg var att inreda hennes nymålade dass :)
 Jag är så glad för Nicke och Johannas skull, tänk att de äntligen hittade sitt lilla drömtorp och lagom nära från stan för oss att ta sig ut en sväng och så klart roligt att åka ut och hjälpa till och även träffas.

En riktigt härlig och rogivande helg är till ända, som har innehållit både kultur och mycket familjemys och söndagen bestod även av en hel del jobb med anledning av mitt försteläraruppdrag. Nu har jag tankat lite energi igen och jag ser fram emot en lite mer lugnare vecka, kanske mer så som ett lärarliv brukar vara.... alltså lite extra mötet och så förutom undervisningen :) :)

Kram och ta hand om varandra!


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...