söndag 6 mars 2016

Thaihelg!

Söndag idag och vi har haft en riktigt härlig helg, men som vanligt går de alldeles för fort... I torsdags kväll kom Johanna hem. Hon skulle jobba med fransförlängning några dagar. Hon har hyrt in sig på La Classe och kör nu på riktigt, hon är egen företagare dottern min :) Så duktig, och det gäller ju även hennes jobb som dansare, eftersom hon får ta olika jobb och inte har någon fast punkt, så nu är hon frilansande dansare och egen företagare :) Hon har haft fullbokat både fredag och lördag, så himla roligt...
I fredags jobbade Elina kväll men Tommy och barnen skulle komma, Johanna när hon slutade, Nicke när han kom från Stockholm och Andrea när hon kom med tåget från Linköping, så som sagt det skulle bli fullt hus och Elina skulle dyka upp senare. Men så blev Tommy sjuk och Mila var inte så pigg heller, så det blev bara Timo och Andrea från Fågelhem :) Men annars fick vi en riktigt trevlig familjekväll med tacogratäng och banoffipaj i portionsskålar till efterrätt.... Timo hjälpte mig här på dagen med efterrätten eller i alla fall att vispa grädde och framför allt slicka visparna...:)
receptet hittade jag på jennys matblogg :) 
Gott och mycket enkelt :)

Timo sov över hos mormor o morfar så sjuklingen inte fick det så jobbigt där hemma, Elina har nämligen jobbat hela helgen.... Det är så otroligt mysig att ligga och gosa på morgonen med denna unge, det är nämligen inte så ofta han vill gosa, men just på morgonen kan han faktiskt ligga rätt länge och så kollar vi på teve och så busar vi lite :) Men visst hade det varit bra om klockan kunde varit lite mer än 6.40 när jag hörde "Timo hörde fåglarna där ute mojmoj"... Okej, bara att hämta honom till vår säng och mysa en timme innan det var dags att gå upp och väcka Nicke o Johanna och göra frukost :)

Efter en promenad, en middagslur och lunch skjutsade Dick hem honom och det var dags för oss att göra oss i ordning för kvällens festligheter.... Vi var bjudna till Anette och Tony i Västervik på god mat o dryck. De var i Thailand i nov- dec så vi hade lite att prata om och kvällen var så klart  thaiinspirerat med först en god drink, sedan Tom Kaa gai soppa och Chicken cashew till huvudrätt, mums, så himla gott det var....:) Till efterrätt hade Anette bakat en mycket god kladdkaka med grädde o jordgubbar...:)
En mycket trevlig kväll blev det med övernattning på det och en god långfrukost idag, innan vi for hemåt.... Mycket prat om Thailand kan jag ju säga att det blev, jag tror minsann att det har smittat av sig, Thailandsresandet alltså :) De var ju och besökte mig det första året jag var på Koh Lanta och sedan har de blivit bitna. Jag längtar också dit, så det får nog bli en resa snart :) :)

Kram på er!
Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...