torsdag 24 mars 2016

Firat födelsedag, varit i Old Town och besökt skolan!

Dagarna går fort även på Koh Lanta och det har gått två dagar sedan jag skrev något. Det är väldigt varmt så man gör inte många knop varken dag eller kväll, även på kvällarna ligger temperaturen på närmare 30. Det har varit lite smådisigt några dagar och då kan man faktiskt ligga ute i solen utan att söka sig till skuggan, men visst blir det många bad.

Igår startade jag dagen med en morgonpromenad på stranden med två f.d. kollegor från Sanuk som också är här på semester, alltså så underbart :) Sedan fortsatte vi vår moppetur, eftersom vi även hade moppen denna dag, så det blev en sväng till Old Town för lite småshopping och så tog vi lunch där.
Moppeturen fortsatte till Krit där vi tog lite siesta. Solen stekte på något vansinnigt så vi fick ligga inne i salan eller under parasoll... Men skönt att få svalka sig lite i havet, om man nu kan kalla det för svalka för vattnet är verkligen badkarsvarmt...:)
Går väl ingen nöd på oss :)

Kvällen avslutade vi på Where Else, ett verkligen annorlunda ställe på stranden Klong Kong, där de byggt upp allt efter vad de hittar på våren. Där har de också lite indiskt och en favorit är Mega naan bröd med kyckling som det fick bli kvällen till ära...

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Dicks födelsedag...:) Den fick han börja med att följa med på en lite strandpromenad då jag skulle hälsa på i skolan. Det var riktigt roligt, men samtidigt kändes det lustigt. Det var bara några kollegor som jag kände resten var helt nya och även rektorn är helt ny och det känns konstigt, för för mig är Nina (förra rektorn) Sanuk... Det blir säkert bra detta också, men annorlunda. Jag pratade lite med henne och hon verkar trevlig och bra... Det var skärtorsdag idag så även här kunde jag skåda några påskkärringar :)
Storsamling i salan när jag kom :)
 Äggpickartävlng barn mot föräldrar :)
När jag kom hem från skolan var det dags för lunch och idag äntligen åt vi den godaste Pad thaien som jag smakat, och det på ett litet hak vid vägen, plaststolarna som vi säger. Alltså två Pad thai och två Singha kostade 220 tbt, ungefär 55 kr :) Inte nog med att det är gott utan galet billigt också :)
 Sedan fick födelsedagsbarnet massage och det var mycket knådande med armbågar och så, och Dick som inte är speciellt vig blev det helt plötsligt när ben, armar m.m. bändes upp :)

Kvällen avslutade vi inne i Saladan med god mat på Pa-Pa och så lite shopping på det :)
Kram på er alla, nu är det sängdags här!!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...