tisdag 15 mars 2016

Ryggen bråkar!

Ja då ligger jag här i soffan för andra kvällen i rad, inte alls vad jag hade tänkt mig denna vecka, jag hade mycket viktigare saker för mig.. Nu är jag inte sjuk på något sätt, men min rygg har gjort sig påmind och bråkar vill jag lova. Det var nog flera år sedan som jag hade så här ont och det värsta är av ingenting. Jag har inte gjort något utan i söndag efter att Mila och Timo var här en sväng kände jag lite i ryggen. Det brukar gå över efter en natts sömn, men icke denna gång, utan på måndagsmorgonen var det lite värre och efter en dags arbete var det ytterligare värre :( Så nu har värmedynan åkt fram och här ligger jag och kurerar. Så klart tog jag mig till jobbet, men det är väl inte det smartaste för allt travande upp och ner i trappor har inte varit bra. Nu tycker jag dock att kvällen är något bättre, så vi får hoppas att det vänder. Nu blir det thailändsk muskelsalva inför natten:)
Här ligger jag på min underbara värmefilt!!

Nu är det ju så att jag hoppas jag blir bättre eller allra bäst helt bra, för till helgen har jag ju liksom andra planer så då kan jag bara inte ha så här ont i ryggen... Jag eller rättare sagt vi ska åka en lite sväng till helgen så nu får vi hålla tummarna på att det hela ger sig.... Jag tar en dag i taget på jobbet, trodde som sagt inte att jag skulle klara dagen, så vi får se hur det går imorgon.

Just nu arbetar vi en hel del med matte, för efter påsklovet är det dags för NP. Så jag måste erkänna att jag känner mig lite smått stressad. Man vill ju liksom hinna gå igenom så mycket som möjligt och så ska vi hinna repetera också... Men men vi kan inte mer göra, allt kan man inte hunnit gå igenom. Eleverna jobbar så otroligt bra och vill göra sitt bästa så det kommer nog bli bra :)

Nu blir det muskelsalva och sen sängen!

"Jag står och känner hur vintern rinner ur mig", sa Ronja "snart är jag så lätt så jag kan flyga."

Kram!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...