söndag 20 mars 2016

Överraskar!

Jag har svårt att förstå att vi är här, det är så magiskt och så alla dessa möten, man är igenkänd här om man säger så. Åh are you back? var man en befinner sig :) Både igår och idag har det blivit många möten. Som sagt så har ju vår resa hit varit lite av en överraskning, så mina vänner och kollegor som jobbat här har inte vetat så min första surprise igår blev när jag letade upp Anna (Kisa) på stranden, och bara kommer fram och säger hej, hon fattade ingenting först och sedan så klart bamsekramen. Nu hade vi lite tur i oturen, för Anna har precis slutat på skolan och skulle dagen efter åka iväg till Bangkok med sin man, men sådan himla tur att vi fick en kväll tillsammans alla fall :)
 Pas på Indianen blev också väldigt glad att jag var tillbaka, så fick en kram där också så klart :)
Så efter en härlig kväll tillsammans fick vi ta avsked. Nu var det bara att leta upp Gunilla, vilket var lättare sagt än gjort :) Så vi fick vänta till dagen efter och göra ett nytt försök, och jag vill lova att att det blev en riktigt överraskning, Gunilla stod bara och gapade när hon öppnade dörren och såg mig och sen blev det bamsekramen :)
Till saken hör att hennes dotter precis lämnat Lanta och hon hade tagit farväl av Anna så hon var lite nedstämd och så står vi där bara :) Kunde nog inte blivit en bättre överraskning. Vi tog direkt en tuk-tuk och tillbringade dagen på Relax Bay Beach
 Ikväll åt vi mat på grannrestaurangen Rann med vännen Gunilla förstås, det kommer nog bli fler härliga möten denna vecka :)
Tack för en härlig och mysig dag i paradiset!
Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...