måndag 7 mars 2016

Nyfriserad!

En kortvecka har påbörjats, eleverna går nämligen bara 3 dagar för att de har studiedagar torsdag och fredag och vi lärare får komp på fredag för inläsningstid för mattelyftet. Det är bra det för jag har en del att styra med :) Jag har nämligen lite planer framöver så har lite att göra...

Veckan har i alla fall börjat bra... Det är mycket matte nu, både därför att vi har NP i ämnet snart och för att jag går matematklyftet. Så klart utvecklar det mig som lärare och vidare ska det ju visa sig hos eleverna. Vi diskuterar mer matte och just nu arbetar vi med matematikstrategier vid problemlösning och olika representationsformer att visa sina lösningar :)

Idag efter jobbet drog jag direkt till Horn, ja ni läste rätt och det kändes som en evighet sedan jag var där. Men idag var det dags igen... Andrea gör sin frisörpraktik där hos Stellas Green Beauty Hair & Styling, och idag skulle hon få experimentera lite med mitt hår, färga och sätta kopparröda slingor, och jag måste säga att jag blev riktigt nöjd och så var det ju ett helt okej elevpris ;)

Ta hand om varandra!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...