torsdag 3 december 2015

Sanukträff!

Det är grått och trist och jag längtar så in i norden efter värme och Thailand, och det gör ont i mitt Lanta-hjärta att jag inte ska åka.... Jag har ett para god vänner som är där just nu och hon skickar gladeligen bilder och dagliga uppdateringar, och jag blir såååå avis, men jag unnar dem en härlig semester. De fick faktiskt mersmak efter att ha hälsat på mig första året...

För två veckor sedan träffade jag ocks¨några av mina Sanuk-vänner och vi hade en nostalgiträff i Stockholm. Först på dagen träffades vi för lunch på Djurgården. Där satt vi och pratade i flera timmar, tills det var dags att möta upp en femte kollega vid Fridays. Så då blev det en öl där innan vi gick vidare till favvostället Koh Phangang. Där det fortsatte med en Mai Tai drink, god mat och Singha :)
 Så förstås ingen jul om man inte har sett NK:s skyltfönster... :)
 Vi hade som vanligt massor att prata om, det känts som jag har känt dessa personer hur länge som helst. Jag tror det blir så när man lever så nära varandra som vi gjort. Lite jobbigt var det dock, eftersom ett par av dem åker nu i januari. Jag hade gärna följt med. Men å andra sidan vet jag inte om jag hade klarat 3 månader utan barnbarnen igen. Nu är det så himla roligt att följa dem och det händer så mycket :) Tänk att nu är Mila snart 5 1/2 månad och när Timo var det så kom jag hem. Så från 2 1/2 till 5 1/2 månad missade jag med honom, vilket jag tagit igen med Mila. Hon är så himla gosig och glad nu. Hon sitter själv och börjar vara med så mycket, och hon avgudar sin snälla storebror :)
Alltså må ni förstå att mormors hjärta svämmar över för dessa :)

Nu är det dags för veckans höjdpunkt, ett ridpass :)

Kram!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...