lördag 19 december 2015

Nu jullov!

Nu äntligen är det JULLOV.. ett välförtjänt sådant kan jag tycka. Oj vad stressigt det har varit de sista veckorna och det har varit en hel del strul med betygen sista veckan också. I söndags skulle de vara satta och de var de också, i alla fall de vi skulle sätta i vårt arbetslag, värre var det med hemkunskapen där 4 lärare var inblandade och där passar verkligen uttrycket "Ju fler kockar desto sämre soppa"... Men när när den soppan väl var utredd kommer jag i fredags morse och ska skriva på mina elevers betyg, och då står alla 67 betyg på mig, inte sjutton är jag klassföreståndare för alla våra elever, så besvärlig som jag är lyckades vi få respektive klassföreståndare på rätt betyg, efter mycket om och men, vilket inte alls skulle gå från början... Men nu är de alla fall alla påskrivna och ivägskickade och på måndag hamnar de i elevernas brevlåda...:)

En rätt stressig sista dag på jullovet måste jag säga, först denna panik fredag morgon då jag ska skriva på alla betyg, sedan iväg till kyrkan där eleverna i alla fall var helt fantastiska och vi tackade även av vår kollega Emelie som ska ha barn och många tårar trillar från alla håll och kanter... efter det är det dags för mig att ha mitt medarbetarsamtal med rektorn för att till slut hinna med en överlämning av en elev från talpedagogen... Och innan min termin är slut så har äntigen vår kanslist fixat till så att våra elever får underskrift från rätt klassföreståndare. Så efter en rätt rörig och stressig dag slängde jag mig till slut på cykeln för att ta emot min goa Timo, då Elina skulle möta syrran i Linköping och passa på att se på musikhjälpen..
Presenter från kollegan Emelie, rektorer och elever :)
Vi hade alla fall en riktigt mysig eftermiddag, då också Dick kom hem och vi gick ut på promenad till graven där vi tände ljus på gammelmorfars grav, fast Timo sa granen hela tiden :) Sedan så myste vi tills pappa kom och hämtade :)
Trevlig fjärde advent!
Kram Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...