onsdag 16 december 2015

Slutspurten!

Nu är det verkligen på slutspurten av terminen och betygen är satta, så det känns skönt och befriande-. Men än går det inte att koppla av, åp ska avslutas och flera arbeten ska avslutas. Vår kollega Emelie ska vara föräldraledig så vi har en kille som ska vikariera för henne hos oss denna vecka. Sedan har jag en överlämning från vår talpedagog kvar, samt ett RUS-samtal med vår rektor, där man får sin dom. Ja som sagt ännu går det inte att slappna av....)

På fredag kl. 13.00 tänker jag ta jullov och hoppar t.o.m. avslutningsfikat... Det som är skönt i år ju just att det är många dagar kvar till jul så att man hinner göra julfint, baka, göra julgodis och köpa julklapparna klart utan att stressa.... Jag ska inte stressa utan bara ta det lugnt. Jag fick faktiskt akut besöka sjukan igår, dels för att min yrsel inte går över och för att jag haft lite hjärtklappning. Så jag blev ordentligt genomgången med EKG, blodtryck, koll av öron, ögon, hals och sist fyra rör blod på labbet. Skönt var det väl ändå att allt såg bra ut, och läkaren trodde väl på stress eller kristallerna i örat. Jag fick några övningar och så blir jag ju snart ledig så hoppas att det snart försvinner för det är både jobbigt och läskigt när rummet runt mig börjar snurra eller att plötsligt jag tar ett snedsteg för det snurrar till....

Mitt i allt snurrande fick jag följa med och se de små barnen på Timos förskola när de lussade i måndags. Så himla söta, men Timo ville inte alls följa med sina kompisar i tåget när mamma, pappa Mila och mormor inte gick med, så han stod vid oss och sjöng "ja må han leva" istället, så söt. Och han var nog den sötaste pepparkaksgubbe jag någonsin sett :)
Timo står vid mormor och kollar på när kompisarna lussar :)


Kram på er!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...