lördag 22 februari 2014

Tisdag med elefantridning och farväl!

Idag är det exakt en månad kvar tills jag ska åka hem till Sverige.... Kan väl säga att jag inte längtar till landet som sådant, men så klart jag längtar till min familj, saknar dem massor. Tänk er att jag inte sett mitt barnbarn på 8 veckor. Elina o Johanna har båda skickat både kort och filmer så att jag har kunnat följa honom, men så klart inte detsamma. Jag saknar verkligen att få hålla i honom gosa och snosa in den goa bebislukten :) Jag saknar att krama om min stora kärlek där hemma, och jag saknar så klart att krama mina älskade döttrar. Johanna behöver jag ju inte vänta en månad på att få krama, för hon och Nicke kommer ju hit om 1 1/2 vecka, och det ska bli så himla roligt och mysigt att ha dem här hos mig på Lanta :) De ska om det funkar stanna i Bangkok ett par dagar, sedan kommer de hit och ska bo på samma resort som jag. Wiiiii, vad jag längtar :)

Veckan som gått har som vanligt varit intressant, rolig och intensiv... i måndags var det yoga, och i tisdags var det fullt upp. Först  hade vi thaitema och då bar det iväg på elefantridning och denna gång hade jag med hela min klass och tog hjälp av en mamma :) Så funkar det här, vi var lite kort om pedagoger, eftersom det var sportlov för vissa så då får man själv fixa till det och då frågade jag en mamma :) Vi åkte med vår skolchaffis Ake, och väl framme fick vi dela upp oss på fyra elefanter och sedan bar det av på de enorma djuren ut i den frodiga naturen och turen tog nog ca 45 min. Men jag tror att det var det mest uppskattade tema hittills :)


 






 

Tisdags kvällen bjöd sedan på friskis o svettis på stranden, sedan hem för att duscha och svida om. Det var dags att ta farväl av Anette o Tony. Jag blev bjuden av dem på fläskfilé, b-sås och potatisgratäng på Bajen, som då förstås är svenskägt :) De var tacksamma att jag lotsat dem runt här på ön så jag fick mig en riktig brakmiddag. Jag var lite skraj att magen inte skulle klara den feta maten nu när den bara är van vid thaimat, men det gick bra, efteråt blev det en drink och sedan farväl. Det har varit riktigt kul att ha haft lite besök här :) Kram och tack för dessa två veckor vänner :)


Pop kan mai!
Kramar Marie!

1 kommentar:

Mimmi sa...

Härligt med elefanter! Kanske idé att ta med dig hem till oss. En tur i Kungsparken ( hihihi) ;)
Så roligt att du delar med dig av dina upplevelser. Visst var det en "kändis" mamma med på turen? Annars slående lik..... Kramar till dig

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...