onsdag 5 februari 2014

Svårt att förklara!

Känslan är svår att förklara, alla upplevelserna är svåra att förklara, ja jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna förklara vad jag varit med om, men egentligen spelar ju det ingen roll för detta är något jag kommer att bära med mig hela livet :) Men jag försöker förmedla en del till er kära bloggvänner.... Vardag som helg, här njuter vi av allt. Det skönaste är att jag kan koppla av direkt när jag kommer hem från jobbet. I måndags bara satte jag mig på stranden och insöp fridfullheten, med en kopp kaffe och en bok:) Sedan tog jag mig en massage, mix av thai o oljemassage, riktigt riktigt skönt:) Efter det satte jag mig på restaurangen vid mitt hotell och åt lite kvällsmat och se så underbar vy jag hade då då.....

I tisdags var det dags för veckans thaitema, och jag fick med mig ett gäng på Oasis yoga. Jag tänkte innan att det blir nog svårt för de yngre, men Farah är så otroligt duktig och gjorde yogan lekfull, men samtidigt seriös. Hon gjorde både kobran, hunden och lekte berg o dalbana m.m.


 Farah min yogainstruktör :)

Idag onsdag började jag dagen med att ha vattengympa i poolen för mina elever och sedan jobbade vi på för fullt med deras planeringar. Denna vecka blir en dag kortare för eleverna för de har studiedag på fredag. Då åker vi lärare ut till en ö som heter Bo-bo Island för att ha en föreläsning om kommunikation och sedan ska vi utvärdera och så blir det ett medarbetarsamtal och så ska vi på skolan Sanuk har roligt förstås :) :) För övrigt har jag fått lite besök här på Lanta, min vän Anette från Västervik och hennes sambo Tony kom idag så jag gick till deras hotell efter jobbet, vi tog en shake på deras strand och sedan gick vi ut och åt :) Anette och jag träffades på gymnasiet och har hållit kvar kontakten sedan dess, himla roligt att de bestämde sig för att komma hit när de fick reda på att jag skulle arbeta här :)


Kramar till er alla fina bloggvänner!
Marie

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Härliga veckor vi har fått läsa om, dig och ditt äventyr! Utsikten vid middagen är slående ,och jag hoppas ändå att du längtar ( lite) och tänker på oss i personalrummet vid lunchtid. Två nya Micro nu, det du? Kram i massor till dig

Anonym sa...

Hej Marie!
Det är jätteroligt att du delar med dig av dina upplevelser i Thailand. Jag tycker det är lika spännande varje vecka att få se vilket thaitema ni har haft....
Fortsätt att njut, du verkar ha det helt underbart!
Kram Anna

Marie sa...

Så klart jag längtar efter er, men kan väl inte riktigt säga att jag längtar efter Sverige och jobbet som sådant. Men så klart mina nära o kära skulle jag ju vilja ha med mig här :)
Kram Mimmi hälsa alla!

Anna jag ska försöka hinna uppdatera så mycket jag hinner, roligt att du följer mig:) Kram på dig!

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...