onsdag 4 juli 2012

Långsjön!


Äntligen kom det lite svensk sommar, helt okej faktiskt... Igår tog jag med mig en badtermomteter till Borstingen, som jag fått från dottern, från AT outdoor förstås, men tyvärr stannade den bara på 20 grader och det är några grader för lite för att jag ska hoppa i :) Men att sitta på bryggan och läsa en bok med Jeko som sällskap var helt okej ☺...Tänk att det skulle dröja ända till juli innan man kunde sitta så här en dag och njuta av värmen, utan en enda regnskur och inte behöva ta på sig koftan en enda gång..:)



Det härliga vädret fortsatte och på eftermiddagen drog jag med mina fina kolllegor för att hälsa på kollegan Berth som har sin husvagn på Långsjö camping. Där hade vi en mycket trevlig och solig eftermiddag/kväll till sena natten innan det bar hem till Vimmerby igen :) Det blev att gå runt och kolla läget vid Långsjön, fika, en omgång kubspel, grillning av grillspett, fika igen på Berths goda rabarberpaj och när solen gått ner och myggen letat sig fram gick vi in i husvagnen för att hålla värmen. Som alltid när vi träffas så blir det roligt och trevligt och det var som sagt ingen skillnad denna gång :)










Tack Berth för en mycket trevlig dag/kväll hos dig vid ditt lilla sommarpradis, hoppas att du får en fortsatt skön sommar :)

Kramar till er från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...