tisdag 20 september 2011

Skönt med rutiner!

Helgen är över och en ny vecka har påbörjats... En helg som för övrigt var mycket skön, inget särskilt var planerat och det behövdes verkligen. Lördagen bjöd ju på ett underbart höstväder och då passade Dick och jag på att ge oss ut i skogen. Vi tog med oss Jeko och plockade även lite svamp, inte alls som de gånger vi varit ute förut men vi fick i alla fall med oss en liten kasse hem...:) Njutbart var de i alla fall...☺

Kvällen bjöd på fläskfilé med kantarellstuvning så klart, till det ungsstekta rotsaker, sallad och ett glas rött vin mmmmm.... Söndagen bjöd tyvärr på ett tristare väder, men vi begav oss ändå till Hultsfred för att kolla på hopptävling. Det var Blue som stod i centrum, Johanna Egermo skulle tävla henne och det fick man ju bara inte missa. Det var Blues första lite större tävling, hon har ju bara tävlat två gånger i Tuna på våra klubbtävlingar. Jag tyckte hon skötte sig riktigt bra, hon var felfri på clearound 70 cm och sista 80 cm orkade hon inte riktigt så hon vägrade ut sig... Det var i alla fall en bra träning för henne att komma iväg och tävla. Nu får vi hoppas att någon yngre förmåga som kan hoppas henne också vill köpa henne. Man måste ju vara under 18 år för att tävla ponny...

Nu har det gått 6 veckor sedan jag började jobba och man har kommit in i alla rutiner igen... Jag har börjat på friskis där jag enbart går och tränar core (balans, mage, bål) för ryggen, har ju tyvärr haft lite känningar igen... Jag har ju också kommit igång med ridningen som är läkande för både kropp och själ. Jag är så glad att jag fortfarande kan rida och det blir faktiskt inte värre utan snarare känns det bättre dagen efter, förutom en fruktansvärd träningsverk förstås...☺



"Har du en god idé förverkliga den - innan den förbleknar"


Kramar från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...