fredag 23 september 2011

Bloggtorka eller inte!

Hej! Det är bara att konstatera bloggtorka... har fått en del kommentarer att det händer för lite här på bloggen och det är inte på grund av att jag inte har något att skriva om för det finns alltid.. Det handar snarare om att jag är tillbaka i vardagen och då är det fullt upp och bloggen har inte haft första prioritet. Jag har ju som sagt kommit igång att träna och ridningen är i full gång och så hade vi klämt in ett föräldramöte denna vecka också... Ett väldigt trevligt föräldramöte dessutom, där vi visade en film från skolverket om nya skollagen och läropanen och så pratade vi hemkunskap, matematik ett viktigt ämne i vardagen, betyg, för det är dessa elever som kommer att bli de försökskaniner som vi ska sätta beyg på, alltså de allra första... Det känns både spännande och läskigt.....Jag ska åka på kurs i november om betyg och bedömning, får se om vi då får en klarare bild av betygskriterierna eller kunskapskraven som det heter, de är inte helt tydliga kan jag säga...

Livet på skolan går vidare, trots att det inte är som förut, känns emellanåt riktigt sorgligt, saknar så mycket ifrån Isa-tiden, det liksom fattas mig... Vi som hade det så bra...... Jag är trots allt glad för att vi har en så bra klass som vi har för det lättar verkligen upp arbetet...☺Vi är också ett kärngäng kollegor kvar trots att flera har lämnat oss, så vi försöker alla fall göra det bästa av situationen.

Helgen välkomnas som alltid och det ska bli riktigt skönt att åter igen ha ett par oplanerade dagar framför sig... Ikväll har vi varit och kollat på Elinas lägenhet, bara att gratulera lilltösen♥ till en jättemysig lya samtidigt som hon har fått reda på att hon får tillsvidareanställning på AT Outdoors där hon varit provanställd i 6 månader, äntligen lite flyt...:) Och nästa helg går flyttlasset. Sedan har vi stora tösen♥ Johanna som ikväll haft sin första föreställning med Lena Ph med publik, (genrep) så himla kul. Vi satt i veckan och skulle boka och hjälp!! det var fullsatt alla lördagar ända fram till 19 nov... Jag blev jättenervös när vi sökte på helg efter helg och det var fullt, men nu så åker vi i alla fall med Elina och Nickes föräldrar och det är verkligen något jag ser fram emot...:)☺Nu ska i alla fall Marie, Anita, Helen en mycket stolt mor till två underbara döttrar gå och lägga sig och det ska bli sååå skönt..


GODNATT KÄRA BLOGGVÄNNER SOM KIKAR IN HÄR!!!

KRAMAR MARIE!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...