tisdag 27 september 2011

Njuter av HÖSTEN!!

Min favoritårstid är så klart sommaren, men jag sticker inte under stolen med att alla årstider har sin charm... Och så klart hösten när den är som nu är ju helt fantastisk...:) Ögat fokuserar på alla underbara färger som sveper fram som en palett och näsan insuper den härliga skogsdoften. Det är vid dessa tillfällen jag passar på att vara ute i skogen och bara njuuuuter. I helgen tog Dick och jag med oss Jeko och åkte ut till mammas stuga och tog där en härlig promenad ute på hennes domäner...

Jag bara älskar att gå omkring i denna trolska skog, den som vi vandrat åtskilliga gånger i ända sedan våra töser var små♥... Oj vad de gillade att springa och leka i skogen.... Nu får vi ta med oss en annan liten kille istället och det är han som får agera modell hihi.... Jeko gillar verkligen att springa i skogen☺☺och han sprang verkligen, som en hel tok och han la sig emellanåt och vilade, helt slut haha...

Denna sensommarvärme som just nu infunnit sig värmer hela min skäl, jag verkligen njuter av denna värme och att den finns kvar i slutet av september är bara helt underbart. Men naturen tycker nog att det är lite konstigt trots allt, jag hittade faktiskt en vitsippa där ensam i skogen..

Mamma har haft delat ägarskap om denna mark i säkert 26 år, och nu, kanske, äntligen ska hon köpa loss kusinernas del...:) Och jag hoppas nu innerligt att detta köp går i lås, det kommer inte att gå smärtfritt med jag håller verkligen tummarna för henne, det är hon värd lilla mor♥... för stugan och dess domäner är vad hon lever för... Och nu när hon är pensionär och allt ska hon väl få njuta, njuta där med sin Leif, som de styr och ställer där ute...:)


"Vad vore livet om man inte kunde hoppas"


Kramar till er fina bloggvänner!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...