fredag 9 september 2011

Redan fredag!

Oj, redan fredag, det är inte klokt vad veckorna skenar iväg... Härliga underbara fredag vad skönt!!! Veckan har som vanligt varit fullplanerad med både jobb och annat. Roligast i veckan har så klart varit min ridning som ÄNTLIGEN har börjat...:) Men herregud så jobbigt det var, jag har verkligen tappat kondis trots att jag gått mycket i sommar, det räckte inte, det var solklart. När vi hade travat i 10 min var jag helt slut, snoren rann, jag var jätteandfått och armarna värkte puhhh.... MEN så roligt det var att komma igång och jag lovar er att idag har jag tränigsvärk...:)

Det mest ledsammaste i veckan var politikermötet på Näs. Det skulle genom Lärarförbundet kallas "Dialog" med politikerna. HELA 3 politiker ställde upp, varav 2 bara var suppleanter, den andra var ordföranden i Barn- och ungdomsnämnden. Det började rätt tradigt vid vårt bord, hon visste inte så mycket utan bollade över de mesta på ordföranden. När han väl kom lite försenad hoppade han på oss lärare med frågor som inte alltid var relevanta och han var dessutom riktigt otrevlig. "Varför når inte alla elever målen"? (var hans första frågan) "Vi kämpar för fullt, men det är inte lätt" sa jag. Men han fortsatte att gå på och undrade varför eleverna inte når målen, om verkligen rektorn någon gång satt med oss för att gå igenom eleverna, vilket är självklart... Vad tror han om skolan egentligen??? Det verkade som han inte visste något om varken åp, spec-undervisning, elevgenomgångar eller elevvårdsteam....

Hade vi vetat den verkliga orsaken till att inte alla elever når målen hade vi väl löst det hela... Men nu är det ju så att alla elever heller inte har förmågan att nå alla målen, vilket inte alls herr ordförande trodde på, eftersom Skolverket säger att alla elever ska nå målen...

Det hela slutade med att jag blev så förbannd så jag bara sa, "NEJ NU GÅR VI HÄRIFRÅN" och så gjorde jag och Ann det inför alla... Alltså det bara kröp i hela kroppen på mig... Han svarade mig något så dumt så att jag inte ens vill skriva det här, men snacka om att våra politiker inte vet hur vår verksamhet fungerar...:( Det är så många elever som kämpar och verkligen gör sitt bästa och vi sätter in en massa stödinsatser, men det är inte alltid det hjälper i alla fall...

Nu ska jag i alla fall ta helg och jag hoppas att den blir avkopplande och skön, Imorgon ska jag följa med Dick och gänget till Kolboda där Wild Rover har en spelning...:) Vi kommer att vara kvar där till söndag...☺


Kramar till alla fina bloggläsare!!

Från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...