fredag 17 juni 2011

Sommarlov för eleverna!!

Hej hopp alla bloggläsare! Nu har det gått ett par dagar sedan eleverna slutade och gick på sommarlov... Det var en helt fantastisk skolavslutning i kyrkan. Vi brukar visserligen ha fina skolavslutningar med denna var nog utöver det vanliga...:) Alla klasser hade plockat ut ett citat ur den Astrid Lindgren bok de läser som visades på storskärm i kyrkan och sedan sjöng alla en sång från sin figur. Finalen av det hela stod fyran för så klart...:) Och det måste jag säga gjorde de med råge. De sjöng och dansade ett helt nummer med flera olika låtar från Astrid Lindgren och det var så himla bra. Mina tårar bara rann och så stolt man blev...:) Det var vår musiklärare Pernilla som tycker att våra elever är så duktiga så hon hade satt ihop detta potpurri och tränat med dem...

Det blev inte bara glädjetårar i kyrkan utan även när elevrådet gjorde en kupp och tog fram världens bästa Isa Karlsson och avtackade henne med ett mycket fint tal och en blomsterkrans och efter det sjöng hela kyrkan Karlsson, Karlsson världens bästa Karlsson......

Dagen innan vi slutade hade vi en härlig solig avslutningseftermiddag med hela klassen. Vi lekte lekar och hade roligt och avslutade det hela med dajmstrutar i gröngräset...:)
Dagarna efter att eleverna slutade har vi städat och skrivit skriftliga pmdöme och plockat i papper och så har jag haft möte med Lgr 11, ledningsgrupp och Omsam. Till hösten har jag avsagt mig både ledningsgrupp och Omsam så jag hoppas det blir lite lugnare... Själv har jag nu två arbetssdagar kvar innan jag får ta sommarlov.



På måndag morgon beger vi oss alla till Rimforsa för att jobba de två sista dagarna tillsammans. Vi kommer också tacka av våra kollegor som tänker ta pension och så blir det en riktig sorglig avtackning av Isa...


Det ska ändå bli roligt och framförallt skönt att komma ifrån skolan där allt är en salig röra. jag vet inte ens var jag ska vara i höst eftersom det kanske ska göras om ett klassrum till mig. Jag har fått knöla in alla saker i ett grupprum, så jag bävar verkligen för att komma tillbaka i höst och kanske inget är klart, hualigen...:( Hoppas att man kan koppla av i sommar när så mycket hänger i luften. Ett par kollegor kommer att lämna oss och tyvärr tror jag att det blir fler under hösten, vår allt i allo kanslist ska sluta och så vår underbara rektor...:( Nej nu får jag sluta för nu blir det för sorgligt..............


Önskar er alla en skön helg!!

KRAMAR från Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...