tisdag 28 juni 2011

Skogsarbete!

I söndags var det dags för skogsarbete i mors skogar. Det var en hel del tallar som hängde på sniskan och som skogsvårdsstyrelsen tyckte vi skulle ta ner. Så det var att ta fram den gamla hedliga traktorn, ta på sig arbetshandskar och ge sig ut på mors domäner... Jag var lite orolig för min rygg så jag tänkte mest kolla så att de andra jobbade, men sen är jag ju som jag är så jag jobbade och slet lika mycket som de andra. Några arbetade med motorsågen och vi andra drog fram massaveden till traktorn ur den snåriga skogen. Massaveden sågades i 3-meters stockar så jag lovar att svetten rann. Men jag är så glad att ryggen höll även detta projekt...☺






Vi hade i alla fall tur med vädret!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...