lördag 25 juni 2011

SOMMARLOV!

De två sista arbetsdagarna tillbringade jag med mina kollegor på Storgården i Rimforsa. Vi utvärderade vår lokala arbetsplan, likabehandlingsplan, ledningsgrupp och så fick varje arbetslag presentera något de arbetat med under året, vilket var mycket givande. Vårt arbetslag presenterade vår klassblogg och lite varför vi började blogga m.m. Som sagt två fullplanerade arbetsdagar och på kvällen hade vi avtackning av pensionärer och rektor efter vi avnjutit den goda middagen och en helt delikat efterrätt; isad rabarber och jordgubbsoppa med vit choklad och italiensk skorpa, de ni!!!!☺

Innan vi gick till middagen hade vårt arbetslag avtackning av Anne-lie som ska sluta hos oss. Hon blev överlycklig av en egen Ernst ljusstake, önskat sig en sådan sa hon så det var ju ett lyckat köp...:) Men mindre roligt är det att hon har valt att sluta hos oss på Astrid Lindgrens skolan, tyvärr är nog fler kollegor på väg bort från oss...:(

Kvällen var väldigt trevlig men också väldigt sorglig, det var nog ingen av oss som hade ett öga torrt om jag säger så... Det känns väldigt lustigt att inte ha Isa hos oss i höst...


Petter fick ett välförtjänt majblommepris!!!



Nu har mitt sommarlov äntligen börjar, men tyvärr kändes det inte sådär befriande och härligt när man vaknade i onsdags. Istället vaknade jag av sorg, olustighet och ett tryck över bröstet..:(. Sommarlovet brukar vara den enda tiden på hela året som jag brukar kunna släppa skolan och jobbet helt och hållet, men nu kommer det tankar hela tiden, jag hoppas verkligen att jag snart kan slappna av men otryggheten pockar på, ny rektor, vet inte riktigt hur vårt arbetslag ser ut, vet inte om jag får ett nytt klassrum eller vart jag ska vara, vet inte vilka kollegor som är kvar, flera har varit på anställningsintervju...

Jag fick helt enkelt ta en lång morgonpromenad och försöka skingra tankarna. Jag gick också och tänkte på min blogg, har liksom tappat lite motivation av flera olika anledningar så jag vet inte hur jag ska göra, sluta helt eller skriva någon gång ibland... Kom i alla fall fram till att skriva lite mer sällan till att börja med och kanske som sagt avveckla den?????????????????

Hoppas att ni alla har en skön midsommarhelg!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej Marie gör inte det....
hur ska vi kunna hänga med i allt som händer i Vimmerby då....
Vi väntar på midsommarbilderna :)

Kram från familjen Skedebäck

Marie sa...

Haha ja hur ska ni klara er???? Jag får se hur jag gör, det blir nog mer sällan i alla fall... Men lite midsommarbilder kommer nu...:)

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...