torsdag 23 juni 2011

BANKRÅN!!

Oj, oj, oj vilket pådrag det varit på Storgatan 39 idag... Vaknade av ett himla liv, trodde det kom från övervåningen så jag min galning sprang upp på vinden för att kolla, kunde ju faktiskt ha mötts av en rånare med automatgevär... För det var faktiskt vad som hände, ett rån på banken under oss av tre rånare som hotat både bankpersonal och andra förbikommande med automatgevär. Vilka IDIOTER det finns...

De tog sig in i fönstret på vår bakgård och hoppade in och hotade personalen, och det hemska skriket från personalen hördes upp till oss, så jag blev alldeles vettskrämd och sa till Elina att det måste ha hänt något och snart såg vi journalister, poliser och ambulanser utanför... Så vilket drama man varit med om. Polisen har varit och förhört oss nu i eftermiddag, men som sagt jag har bara hört, inte sett något... Men jag säger bara det stackars peronalen som var med om detta för de såg helt chockade och tagna ut när de kom ut med dem så ambulanspersonalen tog hand om dem...




Nu är all avspärrning borta, tyvärr kom rånarna undan, men det verkar inte som att de fått med sig något byte... Undrar om stackarna som jobbar där någonsin kan återgå till det normala igen??? Har alltid undrat hur någon kan jobba i en bank... Man tänker att i lilla Vimmerby händer väl inte detta, men det är ju just i småstäder som det händer..:(

En lite rolig grej i eländet... Jag är ju som sagt rätt nyfiken och har ju hängt en del på balkongen idag, och rätt som det var var SVT här och ropade om jag sett något och det hade jag ju inte men lik sjutton har de filmat upp på mig så på Rapport ser man mig sitta på balkongen och glo på allt som händer, jag syns lite på Smålandsnytt också hihi...:)


GLAD MIDSOMMAR PÅ ER KÄRA BLOGGLÄSARE!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tvstjärnan!!
/Elina

Marie sa...

Haha....:) Jag det är nog första och sista gången man hamnar i rapport...

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...