lördag 25 juli 2009

Oväntat besök!!

Fredag och veckan lider mot sitt slut. Idag vaknade jag med lite huvudvärk, usch då!! Det blev alltså ingen morgonpromenad, men sedan blev dagen rätt lugn. Elina var ledig så det blev en liten Elina-dag. Vi var med och köpte henne en bredare säng eller rättare sagt en stor luftmadrass, sedan var vi och fikade över hos grannen, Storgatan 48... När vi kom hem efter en del stanärenden fick Elina full fart och det blev ommöblering och städning, och då blev det så att jag också satte igång att rensa och styra. Vi måste ju få undan lite bråte i förrådet nu när Christopher ska flytta in. Lägenheten är som sagt stor, men garderober och förvaring är det dåligt om.

Det blev snabbt kväll och vi grillade och jag gjorde en fransk potatissallad, och då vips ringer telefon och Lundahls är på visit i stan och vill komma upp en sväng. Det är tur att man har Gevalia när man får oväntat besök. Vi åt vår mat och pratade med gästerna samtidigt, de kom nämligen från Monte Carlo. Men sedan blev det lite vin och som sagt kaffe och äpplekaka som jag letade fram ur frysen. Så trevligt det blev, länge sedan vi träffades...

KRAMAR från Marie!!!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...