fredag 24 juli 2009

MOBERG



En lugn torsdag!!! Det blev några hemmasysslor som strykning, vilket inte tillhör vanligheten längre, men idag blev det av. Det blev också en hel del plock i lägenheten. Sedan lite mys med Utvandrarna som alldeles snart blir Invandrarna... Det är riktigt häftigt att läsa Mobergs bok om dessa stackars modiga människor som ger upp hela sitt liv för att resa till Nordamerika och tro att allt ska bli så bra... Man får sig allt en tankeställare. Hur kan samhället ha förändrats så på 160 år? Jag jämför också en hel del med våra invandrare när jag läser boken.


Ja, dagarna går som sagt även att man inte gör något speciellt. När kvällen kom var det åter dags för lite socialt umgänge, "hälsa på vänner veckan" fortsätter. Johanna, jag och Dick fick skjuts upp till Nickes föräldrar , Annika och Per där vi blev bjudna på grillat, sallad och goda hemgjorda potatissallader, vin, kaffe, kaka och likör. Det blev en riktigt trevlig kväll på deras inglasade altan medan regnet smällde på altantaket. Framåt ett tog Dick och jag en rask promenad hemåt och regnet hade nästan gett med sig helt.


KRAMAR MARIE!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, kul att läsa ikapp på din blogg :)
Vill också se Svensson Svensson, min goda vän Julia Sallander Hjärtstrand kommer in som servitris på slutet...hade velat se hennes "debut" på scenen..men, men...kanske hon har en riktigt stor roll nästa sommar :)
KRAMAR från Ann-Sofie

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...