lördag 5 augusti 2017

Visat upp vår fina park!

En heldag på ALV blev det idag, och äntligen fick vi till att Gunilla kom och med sig hade hon sin dotter Emelie och tre lånebarn :). Några barn till Gunillas väninna som verkligen uppskattade besöket. Så himla roligt att få guida dem i vår fina park. Vi hann med flera teatrar,besöka Nils Karlsson pyssling, hoppade i höet, lekte i lekladan, hälsade på getterna, fikade, åt i pannkakshuset, åkte i Karlsson rutschkanor, lekte i de små husen, gungade och besökte Saltkråkan, jag kan ha glömt något, ja just det, några glassar hann vi med också :) Denna park är verkligen värt ett besök måste jag säga, den har något för alla och teatrarna är så proffsiga med duktiga skådespelare, både barn och vuxna.
 Husbocken!
Tjejerna gillade nog Pippi bäst!
Man blir hungrig av att se en massa bra teatrar, och då är pannkakshuset inte dumt :)
Jag med mor och dotter Axelsson, fina goa vänner!
 Stridens dag är ju bara så bra!
 Nils Karlsson pyssling!
Det är ju inte så ofta det blir heldagar på ALV, men när man har finfrämmande blir det av. Jag är så glad att jag fick hjälpa till att bidra till nya upplevelser för både barn och vuxna idag, det blev det även för mig, så himla mysigt det har varit. Och som en lite bonus kom Elina med barnen också :)
Om man ska sammanfatta denna dag så blev Saltkråkan det som var allra bäst, förutom då Törnrosdalen som vi vuxna blir alldeles tagna av och vi hade alla tårar i ögonen.... Men som sagt Saltkråkan fick vi åka 2 gånger och även barnbarnen tycket det var så spännande... Jag är så glad att jag idag fick nöjet att visa vår fantastiskt fina park, även detta lever jag på ett tag på, alltså både träffat fina vänner och på det i världens bästa park :) I denna park sker ett möte mellan barnen (även vuxna) och Astrid Lindgren och det är ett stort fantastiskt äventyr :) Där får vi alla vara barn :)

Kram på er finaste bloggläsare!



Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...