söndag 13 augusti 2017

Sommaren är över!

Nu känns det verkligen som att sommaren är över. I fredags var det en jättehärlig dag och kväll, tror faktiskt det var sommarens varmaste.... Tragiskt tycker jag som älskar sol och värme. Jag är väl ändå lyckligt lottad som levt 3 månader i tropisk värme och varit i Grekland 12 dagar. Men som uttrycket säger "ju mer man får desto mer vill man ha" :) och det stämmer verkligen på mig vad gäller sol och värme. Om jag vetat att de varma dagarna uteblev denna sommar hade jag tagit en restresa denna sista vecka av lovet, inte lätt när man är så beroende av värme :)

Men summa summarum, sommaren har varit helt underbar med allt som hänt och allt som vi gjort, egentligen inget att klaga på då förutom detta med lite varmare väder. Vädret har varit alldeles utmärkt utflyktsväder och göra-väder, men jag tänker också på alla som inte fått denna värme som jag, som nu ska ha mörker och kyla i 6-7 månader, det är verkligen inte roligt. Vi här i norr behöver mer värme och alla kan inte åka på semester utomlands, så är det...

När saknaden är för stor ser jag tillbaka på alla våra resor och sedan så klart planerar nya. Det är många länder jag vill besöka. Thailand och Grekland är ju så klart på min topplista. Thailand har jag visserligen bara varit i 4 gånger, men å andra sidan 3 av dem har ju vistelsen varit lång. Grekland däremot har jag tappat räkningen, men tror att vi varit på Kreta 5 gånger... Och sedan beslutade vi ju att vi skulle se mer av landet än Kreta, så så här blev det:
2012 Santorini
2013 Spanien (Dick ville så gärna tillbaka dit, landet som vi varit i många gånger när barnen var små)
2014 Rhodos och Thailand
2015 Samos, Thailand och Spanien
2016 Zakynthos
2017 Parga och Thailand
Och vilket är favoriten då? Jo, Santorini tätt följd av Parga :)

Härliga minnen att se tillbaka på :) För 8 år sedan var vi på Kreta, Agia Marina i 2 veckor och den sista veckan tog Nicke och Johanna en restresa inte långt ifrån oss....:)
Nu i dagarna börjar mina kollegor på Sanuk att återvända, så nu är längtan dit extra stor. Hur ska jag klara mig ifrån Lanta i vinter? Kommer jag att klara mig därifrån, eller blir det en semesterresa? Ja för jobb blir det ju inte i år....:(
Koh Ngai i Thailand!

Imorgon är det bara att ta tjuren vid hornen, dags att inta Astrid Lindgren skolan igen, jobbet väntar. Jag både längtar och inte, det är alltid roligt att träffa kollegor och elever igen, för jag trivs verkligen på A-L. Men visst njuter jag av att vara ledig och rå över min tid, inga måsten... Jag har verkligen inga problem med denna långa ledighet, men heller inte av att komma igång. Så nu kära bloggvänner, tillbaka till verkligheten och tack för att ni följt mig i sommar. Jag får se hur flitig jag kommer att vara här på bloggen, kanske jag rent av tar en breake igen.... nu blir det istället mycket jobb framöver!

Kram på er!
Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...