torsdag 10 augusti 2017

Njuter av sista veckan!

Nu är jag mitt i sista veckan på min ledighet, mitt härliga sommarlov. Tror faktiskt att det är första veckan som jag inte haft fullt planerad. Jag vill verkligen njuta och krama ut det sista av ledigheten :) Varje morgon tar jag en timmes promenad i spåret och lyssnar på olika sommarpratare, en härlig start på dagen. Sedan har jag som sagt tagit dagen som den kommit. Jag tog med mig lunch och en bok och satt och njöt av lugnet och tystnaden vid bryggan...
Vi ha haft en familjekväll i det nya huset där vi firat in både torp och hus med döttrar och respektive!
För övrigt har jag umgåtts med barnbarnen, varit ute i torpet och hjälpt till, läst, varit på thaimassage, fikat med vänner, varit på SMAK, promenerat även på kvällar med Dick, fixat naglar och ja bara haft det bra helt enkelt....

På SMAK med Nicke, Johanna, Pelle och Annika.
Prommis!
 Målat dass :)
 Lunch i torpet!

Nu tänker jag fortsätta att njuta och ta de sista dagarna som de kommer. Jag vet att fr.o.m. måndag morgon sätter stressen igång och kropp och knopp kommer gå på helvarv. Jag ska ju också sätta igång med mitt nya uppdrag som handledare i läslyftet, så jag kommer bara jobba 80 % med undervisning.

Ha det bra härliga bloggvänner!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...