torsdag 13 juli 2017

Underbar skogspromenad!

Tänk vad en helt vanlig skogspromenad i de småländska skogarna kan förgylla livet :) Idag när vi hade barnen gick vi ca 1 1/2 timmes prommis i Fågelhem. Barnen bara älskar det och jag tror Timo orkar gå hur lång som helst, inte ett enda gnäll från några av dem, Vi har kollat myrstackar, undersökt myrornas vägar, kollat fjärilar och kom nog fram till att de svarta heter kolfjärilar, tittat på olika blommor, kastat kottar och kollat vilka träd de kommer ifrån, pratat om ormar och morfar såg faktiskt en :( plockat hallon, blåbär, smultron och svamp, hälsat på kossorna och rätt som det var sa Timo, "Titta mormor och morfar en tordyvel" alltså denna unge, en riktig skogsmulle :)
Så intressant att kolla myrornas vägar!
 Timo i hallonbusken :)
Väl hemma blev det vattenmelon och jordgubbar på altanen!
Mila var tvungen att hoppa av sig lite efter den långa promenaden :) Och prova sin nya klänning som mormor köpt på rean :)

 Alltså vilken härlig eftermiddag, så tacksam att vi får vara med om detta, vilket förgyller vår vardag med guldkant. Men gör vi något annat än hänger med dessa godingar då? Ja då, det gäller att ta vara på varje stund :) Igår kväll cyklade jag ner till min köra vän Mia som passade på att fylla de magiska 50 åren nu när vi var i Grekland. Så det blev en lite försenad gratulation igår istället Jag hade så klart med mig en flaska Mia, ett gott mousserande vin, en blomma och Shivas öga smycken. Det blev en trevlig kväll med vin, ost o kex :)

Och så var det de där med att träna på semestern. Jag har alltid en vision om att jag ska börja springa, köra egna träningspass, gå på friskis sommarpass och vara duktig hmmm. Hur gick det då? Nja, jag måste erkänna att några träningspass har det inte blivit, men jag är faktiskt duktig med mina morgonpromenader, vilket jag även var i Grekland. Jag får också med mig Dick de flesta mornarna :)
Snygga Pargakepan!

Ha det gott och ta hand om er!
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...