onsdag 12 juli 2017

Från Grekland till Bullerbyn!

Ja då var det de där sista bilderna från Grekland innan jag går vidare här på bloggen... Den sista kvällen passade vi återigen på att gå de 64 trappstegen och sitta på någon härlig restaurang med utsikt ner över Valtos beach och vi hade sett under våra morgonpromenader som vi tänkte testa. Sagt och gjort, trots att vi vandrat fram och tillbaka på dagen tog vi en kvällspromenad också. Det var en trevlig restaurang med mycket god mat. Efteråt tog vi en Irish coffe och där blev utsikten Parga stad istället :) Men innan vi åkte iväg så blev det en cava på vår balkong. Som sagt det är avslappnande och roligt att åka iväg med sin kära sambo, vi kan verkligen slappna av båda två, inget jobb kommer i vägen, så detta behöver vi verkligen.
Lite love på vår balkong med Min stora kärlek i livet! :)
Flisvos Taverna!

Och på hemvägen blev det lite inköp av olivolja m.m.
 Vår sista dag kunde vi även den utnyttja till fullo, eftersom vi inte skulle flyga förrän klockan tio på kvällen. Men vi beslutade att ta vår närmaste strand alla fall. En riktigt varm och solig avslutning på vår semester blev det, säkert en bra bit över 35 grader.

Kommer sakna denna underbara blåa himmel som vi i stort sett haft i 12 dagar :)

Hej då Parga,i väntan på transfern en sista kaffe frappe :)
 Hemma på Arlanda 00.30, i väntan på väskorna!
Japp, som sagt nu har vi varit hemma i Sverige i några dagar och här är det som vanligt svenskt sommarväder, lagom varmt för att göra små utflykter, men inte tillräckligt för sol och bad. De första dagarna har gått till att plocka upp och styra med tvätt och sådant som blir efter en semester. Det som är det jobbigaste när man kommer hem är detta med mat, planera, handla och laga maten, usch vad trist och tidsödande det är. Ibland får man dock vara lite lat, så igår blev det en sallad till lunch ute på bryggan. Det kallas för avkoppling alla fall, hoppas på mera bryggväder :)

Ja nu när det är slut på utlandssemestern så får vi utnyttja våra sevärdheter i Småland istället. Idag hade vi barnen så då blev det en sväng till Bullerby i Sevedstorp. Det är ett lite lagom ställe att åka till med barnen, lite djur, dock inte så många i år, ett café och en loge att hoppa i höet och fin och mysig natur. Men som sagt barnen tyckte om att springa där och roligast var att få gå in och klappa och mata kaninerna :)

Denna sommar kommer vi ha barnen ett par dagar i veckan, så att de slipper byta förskola över sommaren då deras stänger. Det är både en fröjd och så lite jobbigt att ha dessa underbara ungar. Men så tacksamma för att vi har dem, älskade barnbarn. Det kommer bli flera besök runt om Vimmerbys nejder, då båda barnen gillar att vara ute i naturen och bland djur. Vi har ju en skatt av fina ställen här i Småland, så vi får se vad det blir mera. Nu är det alla fall tyst och väldigt lugnt här på Storgatan och leksakerna är undanplockade. Så då passar jag på att åka och besöka en nybliven 50-åring!

Kram på er fina bloggläsare!