måndag 10 juli 2017

Semester Parga del 2!

Nu har vi sovit en natt i Stockholm eftersom vi kom hem mitt i natten och sedan åkte vi hem till Småland igen och där sken solen och det var 23 grader varmt, härligt :) I Grekland däremot var det ca 35 grader varje dag och knappast någon blåst. Det var några dagar som det var strax under 30 grader, men sedan gick det upp igen. Nu tycker ju jag inte att det är några problem med värmen så jag njuter i fulla drag, men visst ligger jag under parasollet ibland :) Jag har läst flera böcker, lyssnat på poddar, sommarpratare och musik. Det har varit så avslappnande och Dick och jag har pratat och skrattat. Vi brukar hyra bil när vi är mer än en vecka och så var det tänkt även denna gång, men istället tog vi några båtutflykter och så var vi riktigt turistig och åkte ett turisttåg och såg bl.a. vattenfallet som jag tänkte vi skulle åkt till. Trevligt att få lite guidning samtidigt :)
Vi var också inne på ett museum där ett stort vattenhjul visades.
 Vilka olivträd!
Sommarvärme, sol och bad det hör Grekland till :)
Förutom att vi flera mornar promenerat till Valtos beach så har jag även tagit andra morgonpromenader och några gånger fått med Dick. Jag har varit väldigt morgonpigg och hoppat upp och vandrat upp, upp, upp och sedan ner, ner ner samma väg, oj vilka höjder det är.

På väg till Valtos beach upptäckte vi Taverna Stefanos så dit tog vi oss en kväll och återigen gick vi upp de 64 trappstegen :) Underbart att sitta där och titta ner över Valtos beach och samtidigt skåda solnedgången :)

Som sagt denna gemytliga lilla stad var väldigt mysig att gå och vandra i om kvällarna. Det var gott om folk, ett riktigt folkvimmel men dock inga skränade ungdomar och fylla som vi tyvärr upplevde förra året i Zakyntos.

Det fanns också många mysiga baren att besöka och samtidigt skåda folkvimlet :) Här en rockbar!
'
Irish coffe var de bra på i Parga! :)
 PÅ vårt hotell i deras bar blev det ofta en sängfösare :)

 Imorgon kommer de sista dagarna från Parga!

Kram!




Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...