fredag 18 november 2016

Vikariat ordnat!

Idag känner jag en stor lättnad, en stor sten har fallit från hjärtat.... Ja jag tror ärligt talat att vikariefrågan har löst sig. Lärare växer ju inte på träd som ni vet och jag tror inte någon med någon skolerfarenhet sökt mitt vikariat. Vad gör man, så klart är det inte mitt jobb, men jag vill ju det bästa för mina kollegor och eleverna. Ja då måste man ju kontakta våra pensionärer. Vi har en som redan jobbar lite i skolan, men hon tyckte det blev tufft att ta en klass till. Så jag tar kontakt med ytterligare en stjärna som jag också jobbade med ett år. och vid första kontakten verkade det inte helt omöjligt och idag har hon varit och pratat med mig och kollat lite med vad som gäller :) Och hon kan faktiskt tänka sig att dela på vikariatet med vår lärarassistent.... Alltså vad gjorde vi utan våra pensionerade lärare, de är guld värda. Jag tror inte detta kunde lösa sig på ett bättre sätt. Båda dessa lärare är mycket duktiga, otroligt erfarna, roliga, snäll och lugna... Så glad jag är för detta och jag är helt övertygad om att detta blir toppen:) Så snart kan jag berätta för eleverna och deras föräldrar att jag ska iväg :)

Kram på er alla och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...