måndag 7 november 2016

Checkat en del!

Efter att vi kommit hem från Västervik i lördags var det bara att svida om och bege oss till Annika och Samuel. Det var första gången vi besöker dem i sitt nya boende, det var ju som sagt lite hemligt så vi visste inte ens att de skulle flytta när vi i slutet av semester var hos dem, men rätt som det är ramlar det in ett flyttkort så vips hade de flyttat :) Ja nu var vi i alla fall och besökte deras nya boende och det var så fint, ett alldeles nyrenoverat hus hyr de. Och som vanligt blev vi bjudna på väldigt god mat, 3-rätters igen...:) En väldigt trevlig kväll!
Ett par extra dagar ledighet var verkligen både behövligt och nödvändigt, för jag hade fullt upp. Först skulle jag ju hinna med att ta hand om hemmet lite, så faktiskt hann jag putsa alla fönster, verkligen behövligt och tur för nu kom ju minusgraderna...

Kändes dock så där att putsa fönster på höstlovet när snön precis täckt marken...
Sedan var det en del som skulle styras med inför mitt kommande äventyr och det är faktiskt rätt mycket som kan checkas av... jag har fixat passkort till mitt visum och även börjat skriva på ansökan. Sedan passade jag på att köpa mig en stor rejäl resväska när vi var i Västervik. Det var väl dags att köpa en egen nu, innan har jag lånat, men får väl inse att jag även behöver en stor väska. 

Men det som är skönast av allt är att jag äntligen fått klart med mitt rum för alla månaderna...:) Jag hade en intensiv konversation med damen som har resorten där jag tänkt bo. Men nu hotade hon med att lägga ut rummet på booking.com tills jag hade bestämt mig, vilket jag hade för länge sedan men inte fått ett klart svar om pris och hur jag skulle betala. Men som sagt efter att min snälla kollega Malin som redan jobbar på Lanta åkte till henne och betalade depositionsavgiften direkt fick jag bekräftat att jag fått rummet. Jag var helt slut efter att hållit på i flera timmar och skrivit innan allt ordnade sig. Jag är så tacksam för att Malin kunde ställa upp, och så snabbt också, guld värt för annars hade hon nog hyrt ut till någon annan. Jag tjänar rätt många tusenlappar på att ha bokat direkt utan någon agentur. Denna gång kommer jag bo lite enklare än jag gjort förr om åren. Jag har varken frukost eller städning, hihi undrar om jag klarar det :) :)
Äntligen ett kvitto på rummet :)

Som sagt det är en del att fixa nu och sedan fyller min mamma 70 år, vilket ska firas här hos oss så lite ordning vill man ju ha och så ska lite styras med inför julen och till sist nyår som vi ska fira här.... Hmm nu krävs det planering vill jag lova, men det fixar sig :) Nu ska jag bara försöka stå ut med kylan och snön också :)

Igår gick jag ner i snöblasket en sista gång på den s.k höstmarknaden, skulle handla en del som jag tittat ut när barnen var med, men tänkte att det tar jag i lugn och ro i helgen. Det skulle jag inte tänkt för det var inte roligt att traska ner i snöovädret och dessutom hade flera små bodar stängt och en där jag hade tänkt handla :(

Nu är det jobbvecka igen och eleverna och jag räknade ut att det bara är 7 veckor till jullovet, oj vad snabbt det går. Det värsta av allt är att vi inte fått någon vikarie för mig :(

KRAM PÅ ER ALLA!
/MARIE


Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...