söndag 20 november 2016

Mor 70 år!

Just nu sitter jag och slappar i söndagssoffan :) Känner mig rätt så trött faktiskt, trots en riktigt trevlig helg med fullt upp. Direkt efter jobbet i fredags började förberedelserna till mammas kalas, eller förresten jag måste erkänna att de började allt för ett bra tag sedan, eftersom vi skulle ha kalaset hemma hos oss så har jag städat och styrt ett tag.... Men i fredags kom mamma med alla saker och vi dukade långbordet som Dick satt upp kvällen innan. Sedan gjorde vi pannacotta :)
Lite mer en häften klara!
Lördagsförmiddagen gick åt till att dammsuga och torka golvet, tona håret, gå till graven och fixa en affisch på mamma :) Sedan kom mamma och Leif och det sista skulle förberedas innan gästerna kom.

Och som sagt 16.00 anlände gästerna och vi började med att sjunga och skåla för mamma.
 Maten var beställd och levererades direkt till dörren kulpotatis och fläskytterfilé med sallad, bröd och smör och det var så mumsigt så. Till efterrätt blev det då vår pannacotta :)
Och så var det då äntligen dags för paketöppning, som Timo hade väntat,"Nita ska du öppna paketen nu?"
 Så fint halsband, av döttrarna och Mila o Timo (med deras namn ingraverat)
 Klockan från Peder och mig!
Lite senare vankades så klart kaffe, kakor och tårta!
Lite lek o bus :)

Så var det trevliga kalaset över och jag har fortfarande inte tagit in att mamma fyller 70 år imorgon faktiskt, men som brorsan sa; men Marie tänk på att du är 50 år, jo tack att du påminner mig sa jag :)

Dagen har jag ägnat åt att diska, städat och plockat i ordning och utöver det har jag slappat i soffan, inte ens tagit mig ut.... 

Kram till er alla!
Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...