onsdag 2 november 2016

Nedräkning 2 månader!

2 nov och idag är det exakt 2 månader till jag åker... Oj, vart tog månaden vägen då jag började räkna ner? Vad har jag gjort då, några förberedelser?? Nja, några har det väl blivit... Jag har börjat förbereda mitt visum genom att ta kopior på flygbiljett och pass och så har jag bokat tid för att ta passkort. Sedan kollar jag upp vart ifrån jag ska ansöka visumet, för om man inte har möjlighet att lämna och hämta visumet på ambassaden i Stockholm så kan man anlita ett ombud. Förut har jag anlitat alla visum i Stockholm, men billigare är turistvisum i Göteborg, men idag upptäckte jag att de höjt priset så nu är det exakt samma pris, 800 kr... Så då tror jag att jag kör på alla visum i Stockholm då jag vet att det fungerar väldigt bra :)
Sedan har jag faktiskt äntligen fått tag i en person på ett enklare resort där jag kan tänka mig att bo. Jag har redan bokat där en månad via booking,com, men känner att jag hellre vill boka direkt hos dem, ett longstay price...:) Och nu äntligen har hon kontaktat mig och vi har börjar skriva via FB messenger och håller på att förhandla om ett pris :) Så nu gäller det att hålla tummarna! Jag har också börjar inhandla lite apoteksgrejet.... en checklista har också gjorts, kan behövas, lätt att glömma saker och bli lite nonchalant nu när man gjort detta några gånger...:)

Denna vecka har ju inte vädret varit det bästa, regn, blåst och rusk så nu är längtan iväg ännu större. Idag var min sista jobbardag denna vecka då vi får två dagar höstlov :) Så direkt efter jobbet åkte Elina och jag till ALV med barnen. Kallt med snöblandat regn bjöd eftermiddagen på så det behövdes flera lager kläder :)
 Isskulpturer :)
 Pippi och Prussiluskan!
Häftig gammal jukebox :)
Dena lilla tös ville verkligen ha denna Pippi-mössa :)

Kvällen avslutade Dick och jag på Royal med en god sallad och ett glas vin, så klart man måste fira sin ledighet, tänk hela 4 dagar, så skönt. Det har också varit helt underbart att få några dagar att jobba utan elever, så mycket jag hunnit undan, verkligen behövligt :)
Kram till er alla!
/Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...