söndag 24 april 2016

Ute- och innedag!

Söndag eftermiddag och vädret faller inte mig i smaken alla fall, ömsom regn och ömsom snö :( Så idag blir det en innedag helt enkelt. Jag är ju inte precis sysslolös, främst vad gäller jobb alla fall. Jag har först suttit och planerat min SvA-träff imorgon, då jag träffar minst en SvA-lärare från varje årskurs... Träffarna är viktiga då vi vill utveckla ämnet, samt att vi vill höja måluppfyllelsen för våra elever som inte har svenska som sitt modersmål. Och då är det jag som är ansvarig för dessa träffar :) Sedan är det dags för några timmar med min vän Infomentor :) skämt å sido men ibland känns det så, men nu är det dags att fylla i elevernas kunskapsmål inför nästa veckas utvecklingssamtal....

Idag är visserligen en innedag, men igår var det minsann en riktig utedag. Vi hjälpte mamma och Leif att sätta granplantor på hygget i Hildabo. Jag visste väl inte riktigt om det skulle funka med våra usla ryggar, men vi provade alla fall. Det var många som var där och hjälpte till, för Nicke var hemma, Elina, Tommy och barnen var där och min morbror Lars. Så till att börja med tog jag det lugnt och var med barnen...som myste bland pinnar, kottar, gråsuggor, vitsippor m.m. Timo är en riktig skogsmulle och älskar att vara ute i naturen
 Först gick det väl så där att sätta plantor, för just att jag använde den högra foten när jag tryckte ner spaken så röret öppnar sig och det gjorde riktigt ont och jag tänkte att detta går inte. Men jag provade helt enkelt att använda vänstra foten och det gick hur bra som helst bara jag tog det i min takt. Värre var det med Dick som envisades med att fortsätta trots att hans rygg gjorde ont.... Men arbetet flöt på riktigt bra och det blev en trevlig dag där ute på hygget med alla :)
När vi var inne och fikade höll den här tösen riktig show!

När vi kom hem framåt kvällen var vi lagom trötta och sega så det blev ett par timmar i soffan... Men senare på kvällen fixade vi lite tacos och lite rött vin...:) Men jag kände att jag ville fira mer så det blev ett par glas Prosecco också :) :) :) och till det blev det ost o kex!!
Det blev som sagt en lugn och skön lördags kväll och jag var rätt mör i kroppen så det blev inte en så värst sen kväll....

Ha en fortsatt trevlig söndag!
Kram alla bloggläsare!
Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...