torsdag 21 april 2016

Nytt bildprojekt!

Japp nu är det bäst att hålla igång skrivandet... Jag gnällde ju lite förra inlägget att det var mycket nu och det står jag för. Så lart mycket kvar att göra med eleverna innan de slutar sexan, och denna vecka har vi haft det sista NP och denna gång i engelska och just nu har jag även en VFU-student och då gäller det att vara på topp hela tiden :) Matte NP har det varit jättemycket jobb med, för efter att jag hade rättat så skulle allt sammanställas på tre olika ställen. Idag har jag och två av mina kollegor friställts från lektioner för att sambedöma tveksamheter och sådana fanns det kan jag lova... Men det kändes mycket bra efter idag och nu har jag bara en sammanställning kvar. Sedan är det dags att fylla i infomentor för näst nästa vecka kör vi igång utvecklingssamtalen. Så det blir 2 veckor fullspäckade med samtal. Jag börjar faktiskt så smått längta efter sommarlov så nu börjar jag kolla på sommarens resa :)

Tänkte skriva och berätta om ett projekt som vi börjat arbeta med. För nu är hemkunskapen slut för år 6, som jag har haft vad gäller teorin alla fall. Så nu har vi en del bild att ta igen, eftersom eleverna inte har haft bild då de lagat mat på Vimar... Men då blev det ett litet problem, för att alla grupper ska ha bild samtidigt och vi har en bildlärare, hmm.... hur blir det då? Jo, jag och en kollega till åker på att ha bild och jag kan säga att det är inte mitt favoritämne precis. Men vad gör man då? Jo man väljer det man är bra på, så jag kopplar det med ett svenska mål att kombinera bild med text. Så vi gör helt enkelt reklam i par och sedan ska de fotas och läggas in i photo story och efter det ska de prata in sin slogan. Ja så jag måste säga att det varit riktigt lyckat och faktiskt roligt.

Klassrummet har flödat av kreativitet, och vi har haft riktigt roligt!

Kram!
Marie

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...