onsdag 20 april 2016

Skärp dig!

"Nu får du skärpa dig Marie!" Det var vad jag fick höra när jag kom till jobbet idag. "Jaha vad har jag nu gjort för fel," svarade jag. "Ja du uppdaterar ju aldrig din blogg".blev svaret :) Så nu får jag skärpa mig och uppdatera... :) Det är ju roligt att min blogg underhåller några och samtidigt mår jag ju väldigt bra av att skriva av mig så då slår vi väl två flugor i en smäll då :)

Jag vet att jag är tjatig när jag skyller på att ha häcken full, det känns som jag skriver det rätt ofta, men det har varit otroligt mycket och det är faktiskt extra mycket när man har en sexa och detta matematiklyft har ju inte gjort saken bättre. Varje vecka har vi antingen artiklar att läsa eller att förbereda och göra uppgifter med eleverna, alltid något som hänger över en. Samtidigt har det varit otroligt bra och utvecklande så visst är det bra. Bara det att det har varit lite övermäktigt med allt och stressande när man också har Nationella prov som dessutom kräver otroligt mycket efterarbete.

Nu ska jag alla fall skriva om en mycket trevlig helg som gått till ända. Vi hade i lördags besök, det var både Anders och Mia och även Mias syster Diana med hennes man Bernt. Det var ett roligt återseende, nu var det väl ett par år sedan vi träffades, för de bor nämligen i Skåne. Men vad som är extra roligt är att Diana, jag och Mia bodde i samma hus och lekte när vi var små, och Dick och Bernt är båda från Storebro och känner varandra från tonårstiden....Så i helgen var de i alla fall på besök hos oss och vi hade riktigt trevligt...:)
Förrätt avokadomos och till det hemmagjorda ostkex med skagenröra!
Huvudrätt oxfilé med rödvinssås och till det lyxpotatismos!
 Och så lite nattvickning...:)
Trots att vi var trötta och sega var det bara att hoppa upp söndag morgon för snart ramlade världens sötaste barnbarn in :) Men vad gör väl det om man är lite seg när dessa godingar kommer och livar upp stämningen. Synd bara att det var så dåligt väder så vi kunde inte gå ut och gå eller leka, men det gick bra ändå. En riktigt mysig söndag som Timo och Mila förgyllde.... Så glada och pigga godingar :)
Städnisse :)
 
Dessa små söta ungar bara växer och växer och tiden bara rusar iväg, igår blev Mila 10 månader och förra torsdagen blev Timo 2 1/2 år, hu så fort det går, men alla tider har ju sin charm och det är underbart att följa deras utveckling. Mila som är otrolgt duktig motoriskt, hon reser sig och står alldeles själv och hon har t.o.m. tagit ett par steg och Timo som är otroligt duktig att prata och sjunga och han har ett riktigt stort ordförråd :)
Hur söta får man vara!!!!

Johanna har också varit hemma i helgen men henne har vi inte sett så mycket av, för dels har hon haft utbildning med aktiv ungdoms ledare, och dels sover moster ju mest hos syrran :) Johann har i år gjort ledardansen, som faktiskt blir den sista i Aktiv Ungdom, för tyvärr går föreningen i graven efter denna termin, efter hela 35 år. En förening som både Johanna, Elina och jag har varit engagerade i. Jag har ju suttit i styrelsen som ordförande några år, kanske då inte dansar så mycket, men tro det eller ej, jag har faktiskt dansat, både som 17-åring och 40-åring :) Johanna började faktiskt att dansa som 3-åring i rytmisk lek i Storebro och förutom ett par års uppehåll dansade hon till hon tog studenten och som 12-åring blev hon ledare och fortfarande kommer hon och håller utbildning för ledarna och hon brukar även vara konferencier på uppvisningarna... så det känns riktigt sorgligt... Nu ska väl dansgrupperna tas över av Kulturskolan, men det kommer aldrig bli detsamma...

Ja då blev det ett inlägg alla fall och jag lovar jag ska skärpa mig i fortsättningen! :)

/Marie


1 kommentar:

Li-Anne sa...

Så där ja...nu är jag nöjd! ��

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...