onsdag 27 april 2016

Reklam på bilden!

Då var vi framme vid onsdag redan, hinner knappt blinka förrän det är fredag igen... Onsdag som sagt och som vanligt avslutas den efter en hel dags undervisning med 1 1/2 tim matematiklyft som vi denna termin har på Vimar. Det är ju inte alltid man är superpigg den tiden precis, men vi har en riktigt bra, rolig och diskussionsbenägen grupp och vi både skrattar och har givande diskussioner. Vi har hört ryktesvägen att man har undrat hur man kunde sätta ihop så många diskussionsbenägna lärare i en och samma grupp :) när det finns flera grupper som är lite mer tysta... lite avundsjuka tror jag :) :) :) Det är klart att ju mer diskussioner desto mer utvecklande är det ju...

Idag har jag haft bild igen med en ny grupp, där jag startade upp vårt reklamarbete och det var lika roligt och lyckat som med förra gruppen. Vilken kreativitet det flödade i klassrummet, och vilka idéer som diskuterades. Nästa gång kommer de lägga in bilderna i photo story och prata in sin slogan.

Tänk att jag skulle tycka det var så roligt med bild...:) Jag är dock fortfarande helt övertygad om att min högra hjärnhalva (den kreativa) inte är lika utvecklad som min vänstra:) Men en av mina kollegor säger att det finns hjälp, hihi eller rättare sagt att man kan träna upp den kreativa sidan. Och precis det gör en annan grupp i bild just nu så jag skojar om att jag verkligen borde vara med där. Eleverna vandrar runt i 3 olika stationer på bilden några veckor framöver och den trejde gruppen sysslar med bildanalys.

Fyll varje rum med glädje!

Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...