söndag 19 april 2015

Bättre tider!

Hej våren! Känns himla skönt att solen börjar att värma lite mer, trots alldeles för kalla vindar för min del. Man blir i alla fall gladare. I lördags tog vi en långpromenad med Jeko i Hamraskogen :)


I veckan som varit har jag varit lite piggare. Jag har tagit mig i kragen och tagit några kvällspromenader och faktiskt så kom jag iväg på en aerobicspass på friskis och det var himla roligt och trots att jag inte varit med förut hängde jag med riktigt bra, så nu har jag bestämt mig att köra ett par friskispass i veckan :)

Johanna har funnit sig väl i NY och hon har fullt upp med att se allt och att ta dansklasser. Vi skypade i veckan och hon var så nöjd med allt, och det känns bra för lilla mamma. Elina hon kämpar vidare en månad till innan hon går på sin graviditetspenning. Men innan dess ska familjen flytta, så 1 maj går hela flyttlasset :)

Kan inte fatta att vi idag har varit hemma i 4 veckor. Det var alltså för 4 veckor sedan sen min andra äventyrsresa tog slut. En resa som jag lever på länge och jag ser tillbaka på med en massa glada minnen. Vi får se vad livet säger, men jag hoppas innerligt att jag någon mer gång får uppleva äventyret som gjort att jag vuxit som människa och jag har blivit väldigt mer självständig :) Men vad som än händer så kommer det aldrig bli sig likt, kanske lika bra med aldrig sig likt. I torsdags slutade nämligen vår rektor Nina på Sanuk och familjen har bestämt sig efter 5 år att flytta tillbaka till Sverige. Nina har sitt hjärta och ande kvar på Sanuk och hon har satt stora spår, så jag hoppas verkligen att Sanuk andan kommer finnas där for ever....
 Jag gör ett försök att hålla tal för Nina, men det går sådär, för det brister...
 Ett minne från mig blev i alla fall A-L från Småland :) 
 Mina finaste Sanukvänner...
Jag är så evigt tacksam för att jag fick möjligheten att i 2 år göra Sanuk, att jag var en av flera hundra som blev uttagen, handplockad som Nina säger :) och att det var just under Ninas roder. En erfarenhet och ett minne för livet :)

Nu ser vi fram emot en ny spännande vecka och vi går mot allt bättre tider :)
Kram Marie!

Inga kommentarer:

Del 2 tillbakablick 2017!

Ja då var jag tillbaka med del 2, mitt i semestern i juli månad, då hände det ju en hel del och samtidigt umgicks vi mycket med nära och kär...